Graviditet og mundbind

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2020

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg har på det seneste flere gange oplevet at blive en smule skidt tilpas, når jeg har været ude at handle, eller i andre forbindelser har skulle bære mundbind i en længere periode. Dog er jeg meget i tvivl om, hvorvidt ubehaget egentlig skyldes mundbindet, eller om det er tilfældigt at det er lige i de situationer, jeg har tænkt over det.

Jeg er gravid og nærmer mig uge 30. Gennem de sidste cirka to uger har jeg flere gange oplevet, at jeg, når jeg bærer mundbind, kan få en mærkelig fornemmelse i ben og til dels også hænder, samtidig med at jeg føler, at jeg ikke kan ikke får helt nok luft i lungerne. Følelsen beskrives vel bedst som en let snurrende fornemmelse i kroppen og ifht vejrtrækning kan det føles som om, at jeg lige er kommet hjem fra en løbetur. Det kommer oftest når jeg er ude at handle og bemærker det mest, hvis jeg har haft mundbind på i længere tid. Eksempelvis hvis jeg har siddet i bus en halv time og derefter skal handle.

Jeg bliver ikke decideret dårlig, men føler mig bare utilpas. Da jeg ikke ved, om det har noget med mundbindet (eller graviditeten) at gøre, ved jeg heller ikk, om det er noget jeg bør snakke med lægen om til næste graviditetsundersøgelse eller om det er helt normalt. Jeg håber derfor at høre fra andre herinde, der eventuelt har oplevet det samme - eller som ingen gener oplever, så jeg ved, om jeg skal få det tjekket. Generne har nemlig været tiltagende over de sidste uger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2020

koeapabshicar

Har du overvejet at prøve et visir i stedet for og så se om generne er de samme? :-) Og ellers tænker jeg da du lige skal snakke med din læge om det :-)

Anmeld Citér

16. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg tænker også visir og så se, om generne er de samme.. Er de ikke det, så afsted til lægen.. Men bliver det bedre, ja så er det nok en form for klaustrofobi i forbindelse med mundbindet..

Anmeld Citér

16. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja prøv visir. Evt Bilka Togo eller andre services så du ikke behøver handle. 
Men derudover var jeg også selv svimmel og fik ubehag og generelt lidt dårlig når jeg stod op for længe eller stod stille. Det har været sådan i begge graviditeter med 6 års mellemrum, så kun den ene under corona. 
snak evt med jordemoderen om det. Det kan fx være at maven lukker af for blodtilførslen eller klemmer nerver eller lignende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.