17 timer med regelmæssige modningsveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.134 visninger
13 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2020

Bb2015

Hej

Jeg var i går på fødegangen, hvor jeg troede at jeg havde regelmæssige plukkeveer, der nev. De kom med 5 minutters interval. Opdagede det fra ca. kl. 13. Derinde fik jeg dog at vide at det var rigtige veer, men at jeg slet ikke var åben endnu. Vi tog hjem og efter mad og et bad lagde jeg mig ned i en time, hvor jeg så tv og tog tid igen. De gjorde ikke som sådan ondt, men kom med 3-4 minutters interval og nogle nev godt nok til. Derfor ringede jeg igen. Vi kom derind igen fire timer efter vi sidst var kørt, og jeg var stadig slet ikke åben. Der blev kørt en kurve og havde jo stadig veer, men de gjorde ikke som sådan ondt. Vi blev foreslået at gå hjem og få noget hvile. I stedet for at gå ud fra hyppigheden, skulle jeg mærke efter, hvor ondt de gør.
Hjemme kl. 22 tog jeg et par panodiler og gik i seng. Sov ok med lidt vågne øjeblikke nu og da indtil kl. 4, hvor jeg synes de nev igen. Har nu været vågen siden og for stadig veer konstant som godt nok niver, nogle mere end andre. Mit spørgsmål er: 

Hvor længe kan/skal jeg gå med de her modningsveer, før det giver mening at kontakte fødegangen igen? Synes ikke jeg vil spilde deres eller vores tid (og synes at der har været nok fingre i min livmoderhals) hvis der stadig ikke sker noget. Jeg har ondt, men jeg ligger ikke og bider i gulvet endnu. Synes nærmere at det er pænt træls at have så mange små veer så længe og ikke kunne komme videre. Tør ikke helt sende min mand 1 time væk på arbejde, da vi også har knap 1 time til fødegangen. 
Jeg har nu (i hvert fald) haft små regelmæssige veer i 17 timer. Jeg synes de gør lidt ondt og har svært ved at overskue 17 timer mere med dem, men... hvad ville I gøre? Hvor længe bliver det ved inden der sker noget ��?

PS det er den famøse tredjegangs drillefødsel..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså jeg vil lige sige, at min krop gik i baglås pga. smerterne ved veerne.. Jeg havde haft modningsveer i en hel måned, før vandet pludselig gik.. På den måned havde jeg åbnet mig 2,5 cm.. Min da jeg så gik i fødsel fik jeg vestorm, men jeg åbnede mig ikke, fordi min krop ikke kunne håndtere smerterne.. Så ja ved ikke, om du "bare" har modningsveer som ja som sagt kan tage en måned, eller om du rent faktisk er i fødsel, men din krop er gået i baglås.. 

Når de er regelmæssige ville jeg dog nok gætte på, at du er i fødsel.. Så ring til fødegangen og snak med dem om, hvordan du skal forholde dig til det hele.. Hvor langt er du henne? 

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Jeg har termin i morgen og har de sidste 3 uger oplevet 5 gange at nu troede jeg fødslen var i gang. Det har drejet sig om alt mellem 3-24 timer med regelmæssige veer/plukveer, som nev og gjorde ondt, men ikke rigtig tog til i styrke. De er så på et tidspunkt gået i sig selv igen. Min jordemoder siger at det “bare” er modningsveer og jeg er begyndt at åben mig, men er ikke i decideret fødsel. 
Det er ikke for at tage håbet fra dig, men bare for at sige at det er ikke sikkert at det er lige nu baby kommer ud. 
Jeg ville vente med at kontakte fødegangen mere, ind til du kan mærke det udvikler sig yderligere. 
hvor langt er du henne? 

Anmeld Citér

16. december 2020

Bb2015

Jeg svarer lige jer begge i én besked, jeg håber I kan se den. 
Jeg er 40+6 i dag og har nu haft veer af forskellig intensitet (nogle har nevet meget, andre lidt og nogen nærmest ikke) i 27 timer. De to gange, jeg var på fødegangen i går, var jeg ikke åben endnu. Den sidste jordemoder bad mig holde øje med styrken af veerne i stedet for at tage tid, da de her jo åbenbart er regelmæssige ude at jeg af den grund er i fødsel. 
I løbet af i dag tror jeg min slimprop er gået i dele og jeg har blødt en del - men nu var der også flere forskellige, der undersøgte min livmoderhals i går, så det er vist ret naturligt. Jeg håber dog at de her ting betyder at der snart sker noget mere. 

Jeg ved ærligt talt ikke, hvornår jeg skal ringe derind igen. Pt tænker jeg at jeg skal vente på at vandet går eller at jeg knap kan være i mig selv for veerne. Lige nu gør de ondt, så jeg skal fokusere på min vejrtrækning, men... ja, om det er nok, ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

16. december 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB
Bb2015 skriver:

Jeg svarer lige jer begge i én besked, jeg håber I kan se den. 
Jeg er 40+6 i dag og har nu haft veer af forskellig intensitet (nogle har nevet meget, andre lidt og nogen nærmest ikke) i 27 timer. De to gange, jeg var på fødegangen i går, var jeg ikke åben endnu. Den sidste jordemoder bad mig holde øje med styrken af veerne i stedet for at tage tid, da de her jo åbenbart er regelmæssige ude at jeg af den grund er i fødsel. 
I løbet af i dag tror jeg min slimprop er gået i dele og jeg har blødt en del - men nu var der også flere forskellige, der undersøgte min livmoderhals i går, så det er vist ret naturligt. Jeg håber dog at de her ting betyder at der snart sker noget mere. 

Jeg ved ærligt talt ikke, hvornår jeg skal ringe derind igen. Pt tænker jeg at jeg skal vente på at vandet går eller at jeg knap kan være i mig selv for veerne. Lige nu gør de ondt, så jeg skal fokusere på min vejrtrækning, men... ja, om det er nok, ved jeg ikke. 

Ring nu derind. Det er det de er der for!

Anmeld Citér

16. december 2020

Bb2015

Nu er der rigtige slemme veer som kommer meget tæt og vi er på vej på fødegangen. Vi håber at der kommer en baby i dag!

Anmeld Citér

16. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Bb2015 skriver:

Nu er der rigtige slemme veer som kommer meget tæt og vi er på vej på fødegangen. Vi håber at der kommer en baby i dag!

Har lige læst hele tråden. Og man kan kun håbe at du du føder i dag, når nu du har gået så længe. Held og lykke, mon ikke baby kommer til verden inden imorgen og hvis ikke og du bliver sendt hjem så giv os en opdate

Anmeld Citér

16. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Bb2015 skriver:

Jeg ønsker dig en rigtig god fødsel hep hep

Anmeld Citér

16. december 2020

Ss.baby

Bb2015 skriver:

Jeg krydser alt for at det går som det skal og at I kommer hjem med en lille ny 

Held og lykke

Anmeld Citér

17. december 2020

Bb2015

Den fineste lille dreng kom til verden i går kl. 18:35  vi nåede lige at være på fødegangen en halv time 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.