Flytte. Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Jeg havde valgt

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.858 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2020

Anonym trådstarter

Vi er en familie på 6. Mor og far studerer (videregående udd, færdig hhv 2023 og 2024) Vi har 4 drenge mellem 1 og 8 år. 

Hvad ville i vælge: 

1) Blive i rækkehus på 91 kvm, to af drengene deler værelse, og forældre sover i stuen. Den ældste er rigtig glad for sin skole, og er meget social. Han er ofte sammen med sine venner. Mellemste barn har det dog modsat, og stikker af fra skolen. Heldigvis er svigerforældrene om hjørnet til at hjælpe. Rådighedsbeløb er 12500 pr mdr, også har vi børnesengene som bliver brugt efter behov. De er ikke med i vores budget. Ved at blive kan vi hurtigere får vores lån på 50.000 sparket ned.

2) flytte til en mindre by, 20 min væk. Stort 196 kvm hus, med værelser til alle. Det ville være skønt for alle hvis man kunne gå ind, og lukke døren. (Trække sig) Alle børn skal skifte skole, og den ældste tager det hårdt. Rådighedsbeløb 12.000 inkl børnepenge.

Hvad havde i gjort? Jeg er fandme kommet i tvivl 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Vi er en familie på 6. Mor og far studerer (videregående udd, færdig hhv 2023 og 2024) Vi har 4 drenge mellem 1 og 8 år. 

Hvad ville i vælge: 

1) Blive i rækkehus på 91 kvm, to af drengene deler værelse, og forældre sover i stuen. Den ældste er rigtig glad for sin skole, og er meget social. Han er ofte sammen med sine venner. Mellemste barn har det dog modsat, og stikker af fra skolen. Heldigvis er svigerforældrene om hjørnet til at hjælpe. Rådighedsbeløb er 12500 pr mdr, også har vi børnesengene som bliver brugt efter behov. De er ikke med i vores budget. Ved at blive kan vi hurtigere får vores lån på 50.000 sparket ned.

2) flytte til en mindre by, 20 min væk. Stort 196 kvm hus, med værelser til alle. Det ville være skønt for alle hvis man kunne gå ind, og lukke døren. (Trække sig) Alle børn skal skifte skole, og den ældste tager det hårdt. Rådighedsbeløb 12.000 inkl børnepenge.

Hvad havde i gjort? Jeg er fandme kommet i tvivl 

Uh den er svær. Men jeg har dog alligevel valgt at stemme at jeg ville flytte. Det har jeg ud fra at jeg synes det er vigtigt at alle trives. Og tænker at når den ene stikker af hele tiden fordi han ikke trives i skolen. Så trænger han til et nyt. Den store tager det tungt nu ja. Men han får nye venner i den nye skole og det betyder jo ikke at han ikke kan se sine gamle venner alligevel. Så langt er 20 km jo alligevel heller ikke.

Anmeld Citér

16. december 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Det bliver kun sværere at flytte efterhånden som flere og flere af børnene starter i skole, så jo hurtigere jo bedre, hvis i vil flytte.

men tænker der er andre ting i skal overveje

det bliver sværere at få hjælp af svigerforældrene, da de jo ikke længere er lige om hjørnet

hvordan bliver jeres daglige logistik, altså hente bringe osv. tænker med en mindre by får i måske også mere transport.

kan i få institutionspladser tæt på eller kommer der en lang overgangsperiode?

hvordan når børnene bliver større, er der alt de skal bruge i byen eller kommer der til at blive en masse transport udover det

der lyder lækkert med et større hus. Jeg ville personligt ikke kunne holde ud at bo så tæt som i gør, men plads er så igen ikke alting.

Nu er mindre by nok et meget forskelligt begreb, men i min verden betyder det ofte dårligere offentlig transport, samt øget behov for transport fordi man skal køre efter mere. Så hurtigt kunne behovet for 1-2 biler melde sig for at få hverdagen til at løbe rundt.

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Flytte. Men med den i baghovedet at i så nu skal køre noget mere hvis ham den sociale vil bibeholder hans venner. 

Evt med overtagelse så sent som muligt altså så i kan spare ved at blive boende til sommerferien eller ligende. Da vi købte hus havde vi først overtagelse 6 5 måned senere. 

Anmeld Citér

16. december 2020

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Jeg havde samme problem. Vi er flyttet fra vores rækkehus, hvor vi alle havde værelser .. til en 3 værelses lejlighed i Ballerup. Før boede vi i Haslev. Mine børn var meget opsat på at skulle flytte.. vi flyttede fordi min mand skulle tættere på sit arvejde, han var træt af og sidde fast i trafikken hver dag i en time til halvanden.. 

vi har nu “soveværelse” i stuen! Og hold da op hvor jeg savner min rigtige seng.. at flytte var ikke slemt, og begge børn er kommet godt ind i den nye skole, og har fået venner .. plus vi har nogle venner her også som også har børn som vi ses med.. det eneste minus er faktisk jeg mangler soveværelset! 

så en lang historie kort! Ja! Jeg var flyttet, det betyder så meget man lige kan lukke døren og trække vejret .. og den store skal nok komme efter det.. min søn er 11, og han var også meget nervøs for at skulle flytte.. men er faldet rigtig godt til  

Anmeld Citér

16. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Flytte jeg havde fået fnidder af at have fire drenge på så lidt plads og det løser jo ingenting at vente?

Anmeld Citér

16. december 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kommer an på hvad i tænker om livet efter endt uddannelse? Ville i alligevel flytte til den mindre by der? Eller ville i finde noget større at bo i, der hvor i bor nu? 

For så ville jeg ikke flytte. Men hvis i har planer om at skulle væk fra området i fremtiden alligevel, så kan i vel ligeså godt gøre det nu. 

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Ville blive, og så kigge på en anden skole til ham, som ikke trives. Evt når man er færdiguddannet om en del år, finde noget bedre og større men i området, så børnene ikke skal skifte skole. Og bedsteforældrene er i nærheden stadig. Win, win 

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen!

Vi har netop kig på den by, da vi gerne vil købe hus deromkring når vi er færdige. 

Jeg synes bare at det er et svært valg, da vi har boet på vejen i 7,5 år. Ikke fordi vi snakker med nogen, men mere fordi det er "hjem" følelsen 

Anmeld Citér

17. december 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis I alligevel skal flytte til den anden by på et tidspunkt, så kan jeg ikke se et problem i at gøre det allerede nu.

Selvfølgelig bliver det træls for den ældste, men det bliver det også om nogle år. 
Så er det bedre at flytte nu, inden de små skal starte i skolen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.