Navneændring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.740 visninger
8 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2020

Anonym trådstarter

Hej alle-

Jeg er en pige på 19, og jeg har nu gået i lang tid og overvejet at ændre mit navn, da jeg ikke føler mig tilpas med det jeg har nu.

Igår snakkede jeg med en god ven, som foreslog navnet Luca/Lucca/Luka/Lukka.

Jeg ville høre jeres mening? og hvordan synes i det staves flottest?

Knus, en frustreret, navneforvirret pige

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2020

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

Hej alle-

Jeg er en pige på 19, og jeg har nu gået i lang tid og overvejet at ændre mit navn, da jeg ikke føler mig tilpas med det jeg har nu.

Jeg ville stave det Lucca, hvis det skal bruges til en pige. Luka/Luca er til en dreng i min verden - min søn hedder det til mellemnavn  

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld Citér

15. december 2020

AnoMor

Chrizta skriver:

Jeg ville stave det Lucca, hvis det skal bruges til en pige. Luka/Luca er til en dreng i min verden - min søn hedder det til mellemnavn  

Jeg er helt enig her  

Anmeld Citér

16. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hej alle-

Nu skal jeg lige forstå det rigtigt.. Du er ikke tilfreds med dig navn, og det var så først i går, at DIN VEN fandt et navn, som du overvejer? 

Hvis du skal ændre navn, så vil jeg bestemt mene, at du skal finde et navn selv, som DU føler dig som, og ikke et vilkårligt navn, som din ven slynger ud.. Og så gå i lang tid og mærk efter, om du nu også er en Karina eller en Bente eller what ever.. 

Synes i hvert fald det lyder noget forhastet, sådan som du beskriver det her 

Anmeld Citér

16. december 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Når navnet staves med K er det til en dreng. Har selv en dreng som hedder Luka.

Når navnet staves med C er det som regel til en pige - dog staves nogen drenge det med enkelt c.

Anmeld Citér

16. december 2020

Tommelise

Jeg ville stave det Lucca, men jeg er ikke så vild med unisex-navne, så jeg ville vælge et andet.

Som en anden skriver, så er det nok vigtigt, at du giver dig god tid til at mærke efter og finde lige det navn, der passer til dig.

Måske er det Lucca. Måske noget helt andet. 

Held og lykke med navnejagten.

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Nu skal jeg lige forstå det rigtigt.. Du er ikke tilfreds med dig navn, og det var så først i går, at DIN VEN fandt et navn, som du overvejer? 

Hvis du skal ændre navn, så vil jeg bestemt mene, at du skal finde et navn selv, som DU føler dig som, og ikke et vilkårligt navn, som din ven slynger ud.. Og så gå i lang tid og mærk efter, om du nu også er en Karina eller en Bente eller what ever.. 

Synes i hvert fald det lyder noget forhastet, sådan som du beskriver det her 

for mig har det været en lang proces med at finde et navn som jeg syntes passer til mig, men jeg har aldrig selv fundet noget jeg sy se var godt. så det er slet ikke fordi at det er en pludselig beslutning, fordi jeg sy er det er et fedt navn, tvært imod jeg synes bare endelig at der var et navn der passede til mig, og ville egentlig bare høre hvordan folk synes det staves flottest

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Hej du. 

Jeg skiftede selv navn da, jeg var 14 år gammel. Jeg kan endelige godt lide min gamle navn. Men den kunne ikke udtales ordentligt på dansk desværre. Også havde resten af familien engelsk navn. I forhold til mig. Følgt jeg ikke passet til min familie. Jeg valgt noget der lå tæt op ad mit eget gamle navn. Til at starte med valgt jeg at beholde den som mellenavn. Da jeg/min mor var nervøs for jeg vil fortryde det. Det har jeg ikke.

Da jeg blev gift. Tog jeg den helt ud. Og fik min mands efternavnet. Så jeg ikke fik for et langt et navn. Jeg var 28år. 

Mit nye navn har været med til at jeg føler mig mere dansk. Jeg kommer ind til flere samtaler. Der er ikke så mange der spørger om hvor jeg kommer fra. (betyder nemlig ikke noget.) mit dansk er 100% mit eget sprog er 20%.

Jeg hed marwa.

Jeg bed da jeg gik i 5 klasse om at blive kaldt for Marie.

Mit nye navn er Marie (min tænke var Maria med A) dog synes jeg den var hårdt til mig. Men altså de ligger op ad hinanden.

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Kunne nogle der tæt på dig (din mor) eller søster hjælpe dig?

Jeg er enige med de andre der skriver mht til det med K er til drenge. 

Måske noget da ligger op til dit gamle navn.

Hvad betyder den nye navn for dig?

For mig skulle det være et navn der var nemt at sige og lå tæt op ad mit gamle og tæt på de andre i min familie som havde engelsk navne. Og mit gamle navn var fx fra biblen (Mellemøsten) og det er den nye også jo. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.