Holde søskende hjemme efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. december 2020

Anonym trådstarter

Da det er 5. Barn er jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg mon har overskud, lyst, tid ril at holde de større søskende hjemme efter baby er født.. den yngste søskende er 1,5 år. 

jeg har termin i vinterferien, og med alt det her corona har jeg mildest talt også bare lyst til at holde dem hjemme fra start til slut, men i og med amning osv skal køre, er jeg også bange for at min opmærksomhed vil være på de større børn end på baby.. 

hvad gør i? Eller gjorde jer med flere børn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2020

Barn3

Anonym skriver:

Da det er 5. Barn er jeg lidt i tvivl om hvorvidt jeg mon har overskud, lyst, tid ril at holde de større søskende hjemme efter baby er født.. den yngste søskende er 1,5 år. 

jeg har termin i vinterferien, og med alt det her corona har jeg mildest talt også bare lyst til at holde dem hjemme fra start til slut, men i og med amning osv skal køre, er jeg også bange for at min opmærksomhed vil være på de større børn end på baby.. 

hvad gør i? Eller gjorde jer med flere børn 

Vi kom hjem.med nr d.31.oktober. se stor blev hjemme, da vi ingen familie har her i Danmark,men 5 dage efter fødslen ankom svigermor og hold nu op,hvor stor lettelse var det! Manden havde 2 ugers orlov,men han valgte ar fortsætte med husets reparation. 

Vores mindste var 19 mdr på det tidspunkt. Og hun sover ikke natten igennem uden at hun vågner og skriger med det samme da sutten er væk. Eller puver i søvnen. Og jeg havde bare at samle mig op efter fødslen.  

Sp havde jeg mulighed-ville jeg uden tvivl bede om hjælp.

Knus

Anmeld Citér

15. december 2020

Anonym trådstarter

Barn3 skriver:

Vi kom hjem.med nr d.31.oktober. se stor blev hjemme, da vi ingen familie har her i Danmark,men 5 dage efter fødslen ankom svigermor og hold nu op,hvor stor lettelse var det! Manden havde 2 ugers orlov,men han valgte ar fortsætte med husets reparation. 

Vores mindste var 19 mdr på det tidspunkt. Og hun sover ikke natten igennem uden at hun vågner og skriger med det samme da sutten er væk. Eller puver i søvnen. Og jeg havde bare at samle mig op efter fødslen.  

Sp havde jeg mulighed-ville jeg uden tvivl bede om hjælp.

Knus

Den eneste hjælp hvis man kan sige det, er at sende dem i institution er par timer, jeg er btw Så meget i tvivl, da jeg virkelig går ind for de er med fra starten af, men samtidig vil jeg også gerne ha ihvertfald de første 48 timer alene med baby for at bonde, få gang i amning osv, det er sådan personligt dilemma jeg står i sys jeg.. især når den yngste ikke sover rigtigt igennem om natten. 

Anmeld Citér

16. december 2020

Barn3

Anonym skriver:

Den eneste hjælp hvis man kan sige det, er at sende dem i institution er par timer, jeg er btw Så meget i tvivl, da jeg virkelig går ind for de er med fra starten af, men samtidig vil jeg også gerne ha ihvertfald de første 48 timer alene med baby for at bonde, få gang i amning osv, det er sådan personligt dilemma jeg står i sys jeg.. især når den yngste ikke sover rigtigt igennem om natten. 

Ups, kan se at der smuttede,at vi kom hjem med nr 4.....

Ja,nemlug det,at den yngste ikke sover natten igennem,ogdå værste for mig,var......nu,efter de første 5 uger,det ok. Men hvus hun græder,så vågner den lille,da han hører så godt!

Min lille på 20 mdr går ikke til dagplejemoren,så ingen pause der.

De stor-13 og 9.....syntes,at det er hårdt også med pigen på 9,da hun vil rigtigt gerne have sin mor,har masser at fortælke,vise......

Jeg var heldug at fik svigermor på besøg,så fik børnene både shoppetur og aftens hygger med farmor.....og den lille sov også med farmoren.

Vil manden bruge orlov? Er han til hjælp?

Anmeld Citér

16. december 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville lade hverdagen være så normal som overhovedet muligt

Anmeld Citér

16. december 2020

lineog4

Jeg havde termin med min sidste i starten af sommerferien.havde aftalt med institutioner, at de kunne komme og de kunne lade være. Jeg regnede med de skulle afsted, men det endte med de blev hjemme resten f sommerferien = 5 uger. 

Jeg oplevede ikke, at jeg ikke fik tiden til at bonde med den lille eller få amningen i gang. Det var selvsagt bare sammen med de store også, og var super forelsket i ideen og billedet af ni  flok.

Så mit råd er at aftale med institutioner, at de er velkomne, men det kan også være de ikke kommer og så tag det dag for dag

Anmeld Citér

16. december 2020

Anonym

Grundet corona havde jeg holdt dem hjemme, i vores egen lille lykke-boble i noget tid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.