Pcos og clomid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.488 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2020

Anonym trådstarter

Hej allesammen 

Jeg er ny herinde. Jeg er diagnosticeret med pcos. 
Jeg begyndte sidste måned med en omgang clomid 50 mg. og at vi klarer det selv derhjemme. Jeg reagerede rigtig godt clomid og fik taget blodprøve som viste et højt og fint progesterontal. Samtidig mærkede jeg det også tydeligt på min krop: ægløsningsslim, ømme brystvorter før, under og efter, masser af jag og stik ved æggestok. Min fertilitetsmonitor fra Clearblue bekræftede også det med Max fertilitet. Rigtig dejligt, at der umiddelbart ikke skal mere til ift. ægløsning.

Jeg er nu på anden omgang af cyklus. Denne gang har jeg ingen symptomer på kommende ægløsning, som burde være inden for de næste par dage. Det er mærkeligt, at jeg ikke mærker noget, når det var så tydeligt. Jeg har bange anelser om, at clomid ikke virker denne omgang. 
Min gynækolog skriver, at det ville være meget atypisk, når jeg reagerede så godt første gang. 

Er der nogle der har prøvet noget lignende? 
Kan det være “normalt” at have den ene cyklus meget tydelige symptomer og den næste slet ingen? 

Kh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej allesammen 

Jeg er ny herinde. Jeg er diagnosticeret med pcos. 
Jeg begyndte sidste måned med en omgang clomid 50 mg. og at vi klarer det selv derhjemme. Jeg reagerede rigtig godt clomid og fik taget blodprøve som viste et højt og fint progesterontal. Samtidig mærkede jeg det også tydeligt på min krop: ægløsningsslim, ømme brystvorter før, under og efter, masser af jag og stik ved æggestok. Min fertilitetsmonitor fra Clearblue bekræftede også det med Max fertilitet. Rigtig dejligt, at der umiddelbart ikke skal mere til ift. ægløsning.

Jeg er nu på anden omgang af cyklus. Denne gang har jeg ingen symptomer på kommende ægløsning, som burde være inden for de næste par dage. Det er mærkeligt, at jeg ikke mærker noget, når det var så tydeligt. Jeg har bange anelser om, at clomid ikke virker denne omgang. 
Min gynækolog skriver, at det ville være meget atypisk, når jeg reagerede så godt første gang. 

Er der nogle der har prøvet noget lignende? 
Kan det være “normalt” at have den ene cyklus meget tydelige symptomer og den næste slet ingen? 

Kh 

Jeg har selv meget forskellige cyklusser i forhold til symptomer på ægløsning. Tror ikke du skal se det som noget dårligt

Anmeld Citér

16. januar 2021

Anonym trådstarter

Tak for svar. 
Der kom aldrig en ægløsning sidste måned. Men det virkede igen denne måned og fik en positiv ægløsningstest i dag ����
Men mine symptomer er heller ikke så tydelige, som første gang, at jeg tog clomid i november. Så det er nok som du skriver forskelligt.

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar. 
Der kom aldrig en ægløsning sidste måned. Men det virkede igen denne måned og fik en positiv ægløsningstest i dag ����
Men mine symptomer er heller ikke så tydelige, som første gang, at jeg tog clomid i november. Så det er nok som du skriver forskelligt.

Okay godt den var der denne gang så 

Jeg har aldrig selv prøvet clomid, men istedet tamoxifen som egentlig er mod kræft men også effektiv til modning af æg. 

Krydser fingre for den er der denne gang 

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym trådstarter

Det har jeg også hørt om! Det er alligevel specielt, at det kan bruges til begge ting. 
Mange tak! Og i lige måde ☺️����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.