Hej 
Som en anden skriver, så er det en ond spiral at komme ind i, hvis man giver flaske i stedet for bryst. For det er helt rigtigt, at den mælk, som barnet får på flaske, var jo mælk, som barnet skulle have haft fra dig, så det er ikke underligt, at du ikke producere den mængde mælk endnu, som barnet faktisk efterspørger.
De første 14 dage brugte jeg sidst på at malke ud med brystpumpe og så fik mit barn det på kop - udover at jeg også lagde til. Det gælder om hele tiden at holde gang i mælkeproduktionen. Man skal dog heller ikke producere for meget, men det vil altså helt naturligt regulere sig selv. Er du slet ikke blevet vejledt på den måde? På et tidspunkt begyndte der jo at komme reel mælk ud og så var min baby ikke frustreret mere. Og det er også helt korrekt, at en så lille baby hænger på en mere eller mindre hele tiden det første lange stykke tid.
Lad dig rive med i babyboblen med hud mod hud. Det er direkte med til at producere mælk. Drop de ting, der gør dig stresset, for det har den modsatte effekt, f.eks. aftaler. Fokusér på dig og baby. Hav altid noget at drikke ved din side, når du ammer, for man bliver tørstig af at amme. Få evt. din kæreste til at servere mad til dig. Giv dig hen. Sov når baby sover. Og vigtigst af alt - tro på dig selv! Hvis du tror på dig selv, så er jeg 100% sikker på, at du godt kan.
Jeg ved godt at lige der, hvor du er nu, så er det lettere sagt end gjort. Men lige nu er din krop i en tilstand af at gå fra at være gravid til ikke at være gravid. Hormonerne raser afsted og du er helt sikkert i søvnunderskud, hvilket heller ikke hjælper på den psykiske tilstand.
Jeg vil bare sige, at jeg tror fuldt og fast på dig!!
Anmeld
Citér