Gravid stort drama

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.929 visninger
13 svar
72 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. december 2020

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

jeg har et meget stort problem og har derfor brug for jeres hjælp, jeg håber i kan hjælpe mig!!

min såkalte kæreste, mener ikke vi skal have et barn til da jeg er på kontanthjælp og derfor er jeg et problem, for jeg vil ikke have en abort, jeg har 2 drenge med kæresten og jeg ønsker kun 1 lille en mere ikke flere og har fået afvide af lægen for længe siden at mine æg ikke holder til jeg er 30, så det er lidt af et problem for han siger jeg først må få en mere når jeg har et job eller bare om 10 år og det er jeg så 38? så han siger at jeg SKAL have en abort, også selvom at jeg ikke har lyst og hvis jeg ikke gør det vil han slå op, men jeg elsker ham utroligt højt og det ved han.

jeg vil gøre alt for min familie men en abort? Jeg har taget i alt 6 teste og 3 var positive og 3 negative.

men jeg ønsker virkeligt det her barn men han siger at i forvejen kan jeg ikke forsøge vores familie, og efter som jeg ikke kan betale lige så mange penge så SKAL jeg have en abort! 

Jeg har snakket med lægen om at jeg er gravid men jeg bløder samtidet, så har sagt jeg ikke er gravid til ham? Hvad gør jeg skal jeg fortælle ham det eller lades som ingen ting for at få det her barn? Eller??

han har lige smitte sit arbejde og skal derfor gå på VUC til at får et nyt hvilket vi håber han gør snart.

jeg ved også godt at jeg har 2 drenge men jeg ønsker meget en mere men han forstår det ikke han siger at det ikke er mit valg men vores sammen og nu har han sagt nej og så er den ene ned stemt så det er nej, og jeg har tabt 1 før vores ælste dreng på 6 og 1 år efter bliv jeg gravid igen og tabte og sidste år fødte jeg vores 2 dreng og jeg allerade da jeg så testen tænke jeg åååå nej, for jeg vil gerne have en baby og er meget IMOD ABORT!! 

mener i det er egoistisk at sætte en baby mere til når vi får i denne periode?? 

hvad mener i jeg skal gøre med min kæreste, sige det? Eller lades som ingen ting til jeg er 14 uger henne? Altså lægen vil vide det og jeg men ved ikke om lægen ville skrive eller sige noget til ham når han så skulle til læge da vi har samme læge?

hjælp den forvirret mor på 26 med 2 små drenge ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2020

Abracadabra

Jeg ved ikke, hvad du skal gøre, men jeg kan fortælle, hvad JEG ville gøre:

Jeg ville aldrig få et tredje barn, hvis vi ikke havde styr på økonomien. Jeg ville aldrig få et tredje barn, hvis min mand ikke var helt enig. Jeg ville aldrig gøre 2 børn til skilsmissebørn, fordi jeg var imod abort - deres velbefindende ville være vigtigere end min politiske holdning. 

Så jeg ville få en abort - og en spiral, så jeg ikke stod i problemet igen om 6 mdr. 

Anmeld Citér

10. december 2020

Anonym

Har du løjet for din mand om at du er gravid?�� det virker på mig fuldstændig sindsygt!

Anmeld Citér

10. december 2020

lineog4

Hvad du skal gøre ved jeg ikke, det ved kun du og din kæreste (hvorfor kalder du ham egentlig din såkaldte kæreste?).

Men lige som abracadraba kan jeg fortælle, hvad jeg ville gøre:

1. Jeg ville ALDRIG undlade at fortælle, at jeg var gravid 

2. Jeg ville gøre alt for ikke at blive gravid når min mand/kæreste ikke ville

3. Jeg ville kraftigt overveje aborten, hvis min mand ikke ville og endda truede med ar få fra mig, hvis jeg stadig ikke havde fundet min vej i loven mod at kunne forsørge mig selv

Anmeld Citér

10. december 2020

Anonym

Det jeg tænker er at du må bevise det modsatte. 

Kom ud af kontant hjælp få et job. Eller to.

Du skal hvis du mener at du kun liiigggee ville have en mere bevise du kan bidrage til husstandens indkomst. Nu og de næste mange år er det så dig der skal arbejde mere ind og have stadig 110 procent overskud.

Om hvad du skal ved du kun selv. Du har jo faktisk et ønskebarn i maven bevist eller ubevist. 

Anmeld Citér

10. december 2020

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle sammen.

jeg har et meget stort problem og har derfor brug for jeres hjælp, jeg håber i kan hjælpe mig!!

min såkalte kæreste, mener ikke vi skal have et barn til da jeg er på kontanthjælp og derfor er jeg et problem, for jeg vil ikke have en abort, jeg har 2 drenge med kæresten og jeg ønsker kun 1 lille en mere ikke flere og har fået afvide af lægen for længe siden at mine æg ikke holder til jeg er 30, så det er lidt af et problem for han siger jeg først må få en mere når jeg har et job eller bare om 10 år og det er jeg så 38? så han siger at jeg SKAL have en abort, også selvom at jeg ikke har lyst og hvis jeg ikke gør det vil han slå op, men jeg elsker ham utroligt højt og det ved han.

jeg vil gøre alt for min familie men en abort? Jeg har taget i alt 6 teste og 3 var positive og 3 negative.

men jeg ønsker virkeligt det her barn men han siger at i forvejen kan jeg ikke forsøge vores familie, og efter som jeg ikke kan betale lige så mange penge så SKAL jeg have en abort! 

Jeg har snakket med lægen om at jeg er gravid men jeg bløder samtidet, så har sagt jeg ikke er gravid til ham? Hvad gør jeg skal jeg fortælle ham det eller lades som ingen ting for at få det her barn? Eller??

han har lige smitte sit arbejde og skal derfor gå på VUC til at får et nyt hvilket vi håber han gør snart.

jeg ved også godt at jeg har 2 drenge men jeg ønsker meget en mere men han forstår det ikke han siger at det ikke er mit valg men vores sammen og nu har han sagt nej og så er den ene ned stemt så det er nej, og jeg har tabt 1 før vores ælste dreng på 6 og 1 år efter bliv jeg gravid igen og tabte og sidste år fødte jeg vores 2 dreng og jeg allerade da jeg så testen tænke jeg åååå nej, for jeg vil gerne have en baby og er meget IMOD ABORT!! 

mener i det er egoistisk at sætte en baby mere til når vi får i denne periode?? 

hvad mener i jeg skal gøre med min kæreste, sige det? Eller lades som ingen ting til jeg er 14 uger henne? Altså lægen vil vide det og jeg men ved ikke om lægen ville skrive eller sige noget til ham når han så skulle til læge da vi har samme læge?

hjælp den forvirret mor på 26 med 2 små drenge ��

Jeg syntes at du skal tænke på de to børn du allerede har. Er det en god ide at sætte jeres familie over styr, for at få et barn til? Derudover skriver du, at du er på kontanthjælp, og at økonomien er stram, og derfor mener din mand ikke at i har råd til et barn mere. Det vil jeg give din mand ret i, for det virker uholdbart og usikkert. Jeg kan forstå at det er svært, og det er en meget ærgerligt situation, men jeg ville selv prioritere at få styr på økonomien og komme i arbejde/uddannelse, så i på sigt kan få mere luft og overskud i økonomien, og så kan det jo være at du bliver gravid igen om nogle år. Hvis ikke, så har i heldigvis to børn som i kan bruge jeres tid på og kaste jeres kærlighed over 

Anmeld Citér

10. december 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg vil råde dig til at kontakte mødrehjælpens rådgivning angående abort..

der sidder uddannede mennesker der kan hjælpe dig med den proces...

og lige et kram for det møg ubehageligt når man ikke er enig omking det med baby... uanset hvem der ønsker hvad..

jeg synes det forkert argument med at det er fordi du er på kontanthjælp at han ikke ønsker flere børn.. det er bare at sparke til en der ligger ned..

fair nok hvis han ikke føler overskud til flere børn mentalt men så er det hans argument..

man vælger ikke for sjov at komme på kontanthjælp og i hvert fald ikke at blive der med vilje... så den er røvet at bruge som undskyldning...

jeg ville sætte mig ned og så snakke ærligt om hvad det betyder.. find ud af hvad det økonomiskt ville betyde med en ekstra... husk at det f.eks. vil øge børne-ydelsen hver tredje måned, hvis det er samme køn som en af de andre kan der gemmes tøj så udgiften bliver mindre til det.. der er søskenderabat i vuggestue/børnehave..

sørg for at have alle fakta klar og husk at være åben for også at høre hans side med samme tålmodighed som du vil have han skal give dig...

Anmeld Citér

10. december 2020

Babilooo

Måske får du ikke valget - hvis dette ender i en ufrivillig abort. Du nævner at du allerede bløder så det kan gå begge veje. 

Jeg ville se det som verdens største tillidsbrud, at hemmeligholde en graviditet frem til uge 14. Du vil med stor sandsynlighed ende som delemor med tre børn. Det er egoistisk, ubetænksomt og helt vildt at du overhoved overvejer det..For mig er det væsentlig værre end at være utro en gang og undskylde. Her taler vi om et barn hvor far siger NEJ.... på forhånd. Og du sætter dine egne børn i en situation hvor de bliver skilsmissebørn. 

Mænd er heller ikke ubegavede, de lægger da mærke til, hvis man ikke har menstruation... eller hvis tredje barns mormaven vokser ud. 

Anmeld Citér

10. december 2020

MEF

Jeg synes din kæreste lyder realistisk og jeg synes du lyder utrolig barnlig. 
Hvis man ved at man ikke kan forsørge sine børn, skal man lade være med at få dem. Jeg synes du er utrolig udspekuleret at du overvejer at holde graviditeten hemmelig til det er for sent. Hvis jeg var din kæreste ville jeg ikke kunne tilgive den slags løgn. 
Om du skal have en abort kan jeg ikke svare på. Men jeg synes bestemt dig og din kæreste skal sætte jer ned og have en voksen snak om om det overhovedet er en mulighed at forsørge 3 børn. Nu når i begge to er uden arbejde bliver det jo børn der er forsørget af staten og det må dælme da være utilfredsstillende at planlægge familieforøgelse på det grundlag. 

Anmeld Citér

10. december 2020

Anonym

Altså.. er han generelt sådan der? Mener at du er et problem? At han vil bestemme over dig? Jeg tænker siden du skriver såkaldte kæreste.. 

For mig er der stor forskel på om han har meldt ud at han ikke kan klare tre børn og derfor vil vælge at gå hvis du beholder eller om han truer dig til at få en abort med argument om at han ellers vil gå fra dig. Det første er helt reelt, det andet er jo psykisk terror.

Det er svært at vide hvad der præcis er sket og sagt, og jeg vil hverken tale for eller imod abort

Men den måde du skriver om ham på og at du helt reel overvejer at hemmeligholde en graviditet?!!! Lyder det ikke som om I har et godt forhold/ et solidt fundament til at udvide familien på.. og det er for mig at se en større bekymring end økonomi.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.