Jobsamtale - skal jeg være ærlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du være ærligt? (læs teksten først)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.427 visninger
7 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2020

Anonym trådstarter

Piger, jeg er inviteret til jobsamtale til drømmejobbet 

Jeg er lidt bange for at blive spurgt ind til om jeg har været stressramt/sygemeldt. Det var jeg for et år siden. 

Er man ærlig eller ej? Jeg har tendens til at være for ærlig ifølge min mand... 

Hvad ville I gøre i mit sted, skulle spørgsmålet dukke op?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hvorfor ville nogen spørger om det? Altså medmindre du har huller i cv’et og svært ved at forklare hvorfor, så tænker jeg ikke det er er normalt spørgsmål at stille uden det kommer ud af en sammenhæng. 

Generelt ja så går jeg ind for at være ærlig. Men uden at skyde sig selv i foden. Kommer det alligevel frem at du var sygemeldt så hav fokus på hvad du lærte, fx at du lærte dine egne grænser at kende, blev afklaret med at det netop har den her type job du ville have, du er blevet god til at passe på dig selv osv. 

Men generelt vil jeg sige at de fleste jobsamtaler har mere fokus på dig i stillingen/hvad du kan bidrage med. 

Anmeld Citér

9. december 2020

Camillos

Anonym skriver:

Jeg er lidt bange for at blive spurgt ind til om jeg har været stressramt/sygemeldt. Det var jeg for et år siden. 

Tror da egentlig slet ikke de må blande sig i det? Mener bestemt ikke at det kommer nogen ved, det er et privat anliggende. 

Anmeld Citér

9. december 2020

Naha

Anonym skriver:

Hvis jeg blev spurgt ville jeg være ærlig, men ville samtidig pointere at jeg jo har lært mig selv at kende og derfor ved hvad tegne på begyndende stress er og derved "lettere" kan sige fra i god tid frem for en lang sygemelding 

Anmeld Citér

9. december 2020

Tommelise

Jeg tror ikke, du bliver spurgt om det, medmindre du har et stort hul i dit CV.

Hvis jeg blev spurgt, ville jeg være ærlig - men som andre skriver fortælle, hvad jeg havde lært af det. 

Anmeld Citér

9. december 2020

Anonym trådstarter

Der er ingen huller i min CV men hvis de nu spørger hvordan jeg håndterer stress 

Anmeld Citér

9. december 2020

lineog4

Har siddet på den anden side af bordet en del gange nu og er der et hul i Cv'et, så vil man blive spurgt til det de første gange og så er det langt bedre at være ærlig, og så som en anden skriver sætte fokus på, hvad du har lært af den periode fx at kunne mærke efter og bremse op før det bliver reelt stress.

Alt i alt så kan man sælge sig selv, men ærlighed sælger også.

Anmeld Citér

27. december 2020

snut

Oddi skriver:

Hvorfor ville nogen spørger om det? Altså medmindre du har huller i cv’et og svært ved at forklare hvorfor, så tænker jeg ikke det er er normalt spørgsmål at stille uden det kommer ud af en sammenhæng. 

Generelt ja så går jeg ind for at være ærlig. Men uden at skyde sig selv i foden. Kommer det alligevel frem at du var sygemeldt så hav fokus på hvad du lærte, fx at du lærte dine egne grænser at kende, blev afklaret med at det netop har den her type job du ville have, du er blevet god til at passe på dig selv osv. 

Men generelt vil jeg sige at de fleste jobsamtaler har mere fokus på dig i stillingen/hvad du kan bidrage med. 

kommer

huller i cvet og

er blevet god til at passe på dig selv

Hvitfor ville om det kommer

tale BE

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.