Medicinsk abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.081 visninger
17 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2020

Anonym trådstarter

Er der nogle herinde som har prøvet det ? Er det meget smertefuldt, var det hurtig overstået ? Hvordan oplevet i det ? Og hvad med psyken bagefter var den ok ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

jeg har (uønsket!) prøvet det, da babyen var gået til i uge 12. 
jeg fik nogle piller jeg skulle ligge op - der skete ikke meget de første par timer. Men pludselig gik det amok! Jeg blødte og blødte ig blødte og jeg besvimede. Jeg måtte ind på sygehuset hurtigt og blev lagt i narkose og fik lukket fik blødningen. 
så ingen solstråle historie herfra. Hvis jeg sætter mig i dit sted og tænker, at det er et bevidst valg med en abort, tror jeg stadig jeg ville foretrække En kirurgisk abort. Netop for at undgå, at det påvirker psyken bagefter. Jeg tror, at det at du frastøder barnet hjemme og i vågen tilstand virker hårdere på psyken. Men det er kun gætteri. 
pøj pøj 

Anmeld Citér

3. december 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

jeg har (uønsket!) prøvet det, da babyen var gået til i uge 12. 
jeg fik nogle piller jeg skulle ligge op - der skete ikke meget de første par timer. Men pludselig gik det amok! Jeg blødte og blødte ig blødte og jeg besvimede. Jeg måtte ind på sygehuset hurtigt og blev lagt i narkose og fik lukket fik blødningen. 
så ingen solstråle historie herfra. Hvis jeg sætter mig i dit sted og tænker, at det er et bevidst valg med en abort, tror jeg stadig jeg ville foretrække En kirurgisk abort. Netop for at undgå, at det påvirker psyken bagefter. Jeg tror, at det at du frastøder barnet hjemme og i vågen tilstand virker hårdere på psyken. Men det er kun gætteri. 
pøj pøj 

Lyder skræmmende men heldigvis tror jeg din historie er meget sjældent 

Anmeld Citér

3. december 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Lyder skræmmende men heldigvis tror jeg din historie er meget sjældent 

Det er den desværre ikke. På det tidspunkt og efter, rådede de til (i hvert fald på Horsens sygehus) til, at man ikke fik medicinsk abort men kirurgisk. 
men... det er 8 år siden nu. 9 faktisk.

Anmeld Citér

3. december 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Det er den desværre ikke. På det tidspunkt og efter, rådede de til (i hvert fald på Horsens sygehus) til, at man ikke fik medicinsk abort men kirurgisk. 
men... det er 8 år siden nu. 9 faktisk.

Ja man må ikke få medicinsk efter uge 8 her i den region jeg bor i 

Anmeld Citér

4. december 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Ja man må ikke få medicinsk efter uge 8 her i den region jeg bor i 

Nej, præcis... og det er der nok gode grunde til 

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym

Jeg har også (uønsket) prøvet det ved en graviditet i 12 uge som gik til. Kort fortalt, jeg ville ønske, at de kunne have givet mig en kirurgisk. Det trak ud i næsten 2 måneder med styrtblødning, isolering i hjemmet da jeg blødte alt igennem og psykisk tør jeg slet ikke komme ind på. Det var voldsomt!! Jeg tror jeg fik nogle følger af, at have mistet så meget blod, voldsom hovedpine i flere dage samt uro i benene. Rendte op og fik blodprøve taget flere gange, og hcg faldt meget, meget langsomt. Min familie var meget bekymrede for mig, og brød grædende sammen ved lægen, som trods corona omfavnede mig og godt forstod det var skide hårdt og bekymrende. 

Anmeld Citér

5. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Er der nogle herinde som har prøvet det ? Er det meget smertefuldt, var det hurtig overstået ? Hvordan oplevet i det ? Og hvad med psyken bagefter var den ok ?

Jeg fik i sommers en medicinsk abort i uge 6. Jeg var blevet gravid trods kondom som sprang og fortrydelsespille....

for mig var der en, efter omstændighederne, god oplevelse...

jeg tog de 4 stik piller kl 6 om morgenen og lagde mig igen... kl 10 begyndte min livmoder at trække aif sammen og det gjorde lidt nas men ikke noget voldsomt... men der kom en stor klump blod ud og så efterfølgende lidt klumper....

jeg blødte i 14 dage.... synes ikke det vae en slem oplevelse.. det eneste irriterende var at mit hcg vae meget langsom om ar falde og min cyklus tog 4 måneder om at blive normal igen.. men ellers kun positivt herfra 

Anmeld Citér

5. december 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg fik en i uge 10 (forsteret død 8+6).

Fik en medicinsk og gør det aldrig igen.

Store smerter og kastede blod op, meget større smerter end at føde 

Anmeld Citér

6. december 2020

Anonym trådstarter

jeg vil heller ikke anbefale medicinsk abort til nogen det er den værste oplevelse jeg har haft, jeg blødte alt for meget pludselig i det blå besvimer jeg, når at kalde på min kæreste som griber mig da jeg besvimer, vi ringer 112 og ambulance kommer og tager mig med på sygehus ender med bliv lagt i narkose og får en udskrabning igår aftes, 

derudover ville jeg ønske man blev forberedt på man ville kunne se moderkagen   Stod i badet og pludselig kommer denne lille moderkage ud af mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.