Vandrejournal og arbejdsgiver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
9 svar
6 synes godt om
2. december 2020

Anonym trådstarter

Min arbejdsgiver vil have kopi af min komplette vandrejournal, det var ikke nok med en kopi af toppen hvor navn og termin dato står. 
må de det ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min arbejdsgiver vil have kopi af min komplette vandrejournal, det var ikke nok med en kopi af toppen hvor navn og termin dato står. 
må de det ? 

Jeg ved ikke om de må - men det er jo meget personfølsomme oplysninger, så det tænker jeg umiddelbart nej til.

Hvad skal de iøvrigt også med den?

De skal bare vide at du er gravid, hvornår du har termin, og hvornår du regner med at gå fra.

Anmeld Citér

2. december 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg ved ikke om de må - men det er jo meget personfølsomme oplysninger, så det tænker jeg umiddelbart nej til.

Hvad skal de iøvrigt også med den?

De skal bare vide at du er gravid, hvornår du har termin, og hvornår du regner med at gå fra.

De skal beregne barsel og barsel dagpenge dato osv. 

jeg sendte de relevante oplysninger men min chef har bedt om den komplette på 2 sider. 

Anmeld Citér

2. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

jeg sendte de relevante oplysninger men min chef har bedt om den komplette på 2 sider. 

Men det er jo netop også det, de kan med din terminsdato..? 

Synes at du skal få fat på din tillidsrepræsentant eller hvad I nu har.. Eller fagforening

Anmeld Citér

2. december 2020

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Men det er jo netop også det, de kan med din terminsdato..? 

Synes at du skal få fat på din tillidsrepræsentant eller hvad I nu har.. Eller fagforening

Ja det må jeg hellere 

Anmeld Citér

2. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Ja det må jeg hellere 

Altså i hvert fald lige for at være sikker på, at du ikke skal sende det hele.. Men det mener jeg altså ikke, at du skal.. Er ret sikker på, at din chef ikke må vide alt det der.. 

Og kan slet ikke se, hvordan din vægt, blodtype osv. er relevant for at udregne din barsel .. Så din chef er vist lige lidt på afveje der 

Anmeld Citér

2. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

må de det ? 

Det de skal have er navn osv(bevis på at det er dig) og din terminsdato. 
jeg fjernede bare de ting jeg ikke ville have de skulle vide. Sammendrag af konsultation, blodtryk, vægt osv. 

Anmeld Citér

2. december 2020

Baby.mamma

Tænker jeg ikke, de må. Kender en, hvor de noterede i vandrejournalen, at barnet ikke var planlagt, og at parterne havde planer om at flytte sammen på sigt. DET er personligt, hvis du spørger mig. Oplysningerne havde jordmorderen ud fra første telefonsamtale, hvorefter hun noterede det i journalen. 

Anmeld Citér

2. december 2020

esioul

Anonym skriver:

Min chef ville også have det. Men det fik de ikke. Det rager ikke dem hvad jeg vejer og lign...  

Anmeld Citér

2. december 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

I 2015 og nu igen i 2020 

Har jeg skulle oplys. Mit navn (og cpr) da min leder skulle lave papir på mig og barns termin. Ikke andet. Og jeg sad enda ved siden af (2 forskellige chef) da de bruger mit cpr. Forstår ikke hvorfor jeres arbejdsplads bder om det. Jeg vil ringe til min fagforening eller som andre skriver HR eller tillidsrepræsentant

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.