Min indre stemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
5 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en indre stemme. Ikke som i at jeg hører stemmer, men en gang i mellem dukker den op og den tager ikke fejl. Lidt som en talende mavefornemmelse. Engang var vi hos mine forældre, min et årige faldt sammen og “stemmen” sagde at der var en feberkrampe på vej - noget vi aldrig har stiftet bekendtskab med før. Den har også tænkt “jeg tror Christopher (sangeren) har friet - og dagen efter dukkede det op på Instagram at han havde friet. Og den har vækket mig om natten og sagt “farvel farmor” og det var da hun døde. 
Dvs denne stemme tager ikke fejl. 

Da min søn blev født og var 1 døgn gammel kom “stemmen” og sagde “det her barn bliver det barn du begraver” og jeg er rædselsslagen for at det er sandt. Hvad skal jeg gøre? Har nogen erfaringer med det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2020

Anonym

28. november 2020

Abracadabra

Jeg ville ignorere stemmen. Og så ville jeg følge vaccinationsprogrammet, altid give mit barn cykelhjelm på og gøre mit bedste for, at hun ikke kom ud i stofmisbrug og ungdomskriminalitet. Altså bare være en ansvarlig forælder...

Anmeld Citér

28. november 2020

ErDuHerIkkeSnart

Du skal jo ikke gøre så meget andet end at være en helt almindelig mor til et helt almindeligt barn. Din intuition, som man vel kan kalde det, har tilfældigvis ramt rigtigt nogle gange i dit liv, det har ingen betydning - og du har ikke forudset dit barns død. Måske skal du til gengæld tale med nogen om, hvor meget dine tanker, måske endda vrangforestillinger, fylder i dit liv og om det påvirker dine muligheder for at nyde tilværelsen som mor, eller påvirker din relation til dit barn? Det er ingen tjent med - og det er muligt at få det bedre. Held og lykke 

Anmeld Citér

28. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en indre stemme. Ikke som i at jeg hører stemmer, men en gang i mellem dukker den op og den tager ikke fejl. Lidt som en talende mavefornemmelse. Engang var vi hos mine forældre, min et årige faldt sammen og “stemmen” sagde at der var en feberkrampe på vej - noget vi aldrig har stiftet bekendtskab med før. Den har også tænkt “jeg tror Christopher (sangeren) har friet - og dagen efter dukkede det op på Instagram at han havde friet. Og den har vækket mig om natten og sagt “farvel farmor” og det var da hun døde. 
Dvs denne stemme tager ikke fejl. 

Da min søn blev født og var 1 døgn gammel kom “stemmen” og sagde “det her barn bliver det barn du begraver” og jeg er rædselsslagen for at det er sandt. Hvad skal jeg gøre? Har nogen erfaringer med det?

Kæmpe kram! 

Jeg har en stærk intuition også, og har før oplevet mange af sådanne situationer (da min veninde forsøgte selvmord f.eks blev jeg pludselig ekstremt angst for hendes velbefindende, ud af det blå. Jeg tog kontakt og det viste sig at det var der hun havde gjort det. Jeg har mærket når folk er døde og når folk omkring mig har født, uden ellers at vide det var på vej.

Men jeg vil sige at lige omkrong min egen fødsel og mit eget moderskab, har min intuition være slået ud af kurs pga de voldsomme forandringer der sker i en. Jeg var 110%sikker på at min baby ville dø i maven. Det gjorde den ikke. Men fordi jeg altid har haft en kraftig intuition troede jeg at det bare var tidspunktet der var forkert. Så hele det første år forventede jeg nærmest at han ville dø. Det ødelagde rigtig meget og var udtryk for (blandt meget andet) at jeg havde en fødsesdepression. Min intuition er stadig stærk, men der skete altså bare noget der, som var helt off.han er i øvrigt 5 og sund og rask

Og laf mig så sige, at selv HVIS det skulle være sådan at det bliver et barn du begraver, så er der ingen der siger det sker i morgen. Det kan lige så godt være at du som 95 årig skal begrave dit 70-årige barn, der er død naturligt af alderdom. Så hvis du ikke kan slippe tanken om at du skal begrave dit barn, så tænk på den måde måske?

Men vigtigt af alt: søg hjælp til at tackle den angst der kan følge, når du har fået den tanke. For det er ulideligt at gå og forberede sig på at ens barn dør (been there)

Held og lykke 

Anmeld Citér

29. november 2020

Anonym trådstarter

Tusind tak for dine søde ord og forståelse! Det hjalp virkelig meget at tænke på at der kan gå mange år og at forældreskabet er så sårbart at det også kan være frygten der taler ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.