Er jeg gravid? Positive hjemme, negativ hos læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
5 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2020

Anonym trådstarter

Hej alle skønne kvinder 

Jeg er helt ny herinde, så jeg håber at høre fra nogle af jer!

Jeg har taget 4 positive graviditetstest (inklusiv clearblue digital), men hos lægen kunne de ikke teste mine 2 urinprøver positive...  Jeg har efterfølgende taget en test igen, som efter min mening altså er helt positiv! Jeg har fået en tid til en blodprøve på mandag, så der får jeg forhåbentligt svar! 
I og med ventetiden føles så lang, vil jeg bare lige høre jer ad, om i tror en blodprøve egentlig kan teste negativ, når man har taget så mange positive g-tests derhjemme?  
Jeg håber nogle af jer har et bud på dette!
Jeg vedhæfter lige 2 billeder af de seneste tests

Kh. En meget spændt og håbefuld pige!  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Den kan sagtens teste negativ hos lægen, hvis I har testet på tynd urin.. Hvis du fx har tisset hjemmefra, og så tager op og tisser en time efter, så er urinen ikke koncentreret nok, og så kan den sagtens vise negativ.. Det er derfor, at det ikke altid er smart at få testet hos lægen, for folk har det med at prøveteste hjemmefra før lægen, og ja så er koncentrationen ikke høj nok hos lægen.. 

Så til en anden gang, hvis du bliver gravid igen på et tidspunkt, så bare test derhjemme, og når du så står med en positiv test, så bare ring til lægen og bestil tid til 1. Graviditetsundersøgelse.. Du behøver ikke få det bekræftet hos lægen, da de bruger de samme tests som vi andre 

Anmeld Citér

27. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Jeg har taget 4 positive graviditetstest (inklusiv clearblue digital), men hos lægen kunne de ikke teste mine 2 urinprøver positive...  Jeg har efterfølgende taget en test igen, som efter min mening altså er helt positiv! Jeg har fået en tid til en blodprøve på mandag, så der får jeg forhåbentligt svar! 
I og med ventetiden føles så lang, vil jeg bare lige høre jer ad, om i tror en blodprøve egentlig kan teste negativ, når man har taget så mange positive g-tests derhjemme?  

Enig med ovenstående. Hvis du har testet positiv derhjemme, så er du gravid, og der er ingen grund til at få det kontrolleret ved din læge, så kan du risikere netop det, du er havnet i nu; tvivl og unødvendige blodprøver for skatteydernes penge.

Anmeld Citér

27. november 2020

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Hej alle skønne kvinder 

Ved mit andet barn testede jeg også negativ på tissetesten, men hun tog en blodprøve som viste positiv   tog også sådan, en clearblue digital fordi den var lææææænge om at vise positiv ved mig. 

Anmeld Citér

29. november 2020

Anonym

Hvorfor har lægen testet dig for graviditet, hvis du allerede har testet positivt? 
Tillykke ������

Anmeld Citér

29. november 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

De ser positive ud. Har du fået afklaret det med lægen nu?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.