Mange kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. november 2020

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogle af jer der har fået mere end 3 kejsersnit?

Hvordan er det gået? 
Har I mærket noget til arret under graviditet? 

Jeg venter vores 4. barn og har fået kejsersnit de 3 andre gange. Fødselslægen nævnte intet om eventuelle flere kejsersnit ved sidste fødsel, men alligevel er jeg nysgerrig på om det kan risikere at have nogen betydning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg kender der har fået 4 kejsersnit, og hun fik at vide, at hendes arvæv så rigtig fint ud, og at hvis hun ønskede flere børn, sku det ik være det store problem. 

De har så valgt, at de ik ska ha flere. 

De fik at vide, at så længe der ik var problemer med det gamle arvæv, og hun ik oplevede smerter ved det, behøvede de ik bekymre sig. 

Så snak med lægen, og hør hva de siger. Vh Stine 

Anmeld Citér

15. november 2020

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg kender der har fået 4 kejsersnit, og hun fik at vide, at hendes arvæv så rigtig fint ud, og at hvis hun ønskede flere børn, sku det ik være det store problem. 

De har så valgt, at de ik ska ha flere. 

De fik at vide, at så længe der ik var problemer med det gamle arvæv, og hun ik oplevede smerter ved det, behøvede de ik bekymre sig. 

Så snak med lægen, og hør hva de siger. Vh Stine 

Jeg tror ikke min læge ved/kan gøre så meget. 

Altså jeg kan huske at lægen sagde, ved sidste fødsel, at arret så meget fint ud, trods det var 3. gang de udførte kejsersnit. Jeg har ingen problemer haft med det efterfølgende, hver 1., 2. eller 3. gang. 
Derfor er jeg alligevel nu nået at blive lidt nervøs for hvad de siger til et 4. snit. 

Anmeld Citér

15. november 2020

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg tror ikke min læge ved/kan gøre så meget. 

Altså jeg kan huske at lægen sagde, ved sidste fødsel, at arret så meget fint ud, trods det var 3. gang de udførte kejsersnit. Jeg har ingen problemer haft med det efterfølgende, hver 1., 2. eller 3. gang. 
Derfor er jeg alligevel nu nået at blive lidt nervøs for hvad de siger til et 4. snit. 

Min gynækolog sagde engang til mig, egter mit 2. ks, at det var noget pjat med antal på ks her i DK. Han har arbejdet i Saudi Arabien og der får kvinderne rask væk 6-7-8-9 kejsersnit - uden problemer! 

Han sagde, at han mente det var på et økonomisk grundlag, at man frarådede flere ks i dk. 

Anmeld Citér

15. november 2020

Anonym

Jeg har en bekendt som fik at vide at hun var heldig at hun havde valgt at blive steriliseret da hun fik sit 3. Ks da aret i hendes livmoder ikke havde det godt da det var temmelig tyndt og dermed forøget risiko for at springe ved en ny gravidtet.

Som du selv nævner så kommer det helt an på hvordan det så ud ved sidste ks. Nogle kan tåle at få mange ks og andre ikke.

Anmeld Citér

16. november 2020

Anonym trådstarter

Mamacita til 2 piger skriver:

Min gynækolog sagde engang til mig, egter mit 2. ks, at det var noget pjat med antal på ks her i DK. Han har arbejdet i Saudi Arabien og der får kvinderne rask væk 6-7-8-9 kejsersnit - uden problemer! 

Han sagde, at han mente det var på et økonomisk grundlag, at man frarådede flere ks i dk. 

Det lyder vildt hvis det er på et økonomisk grundlag - men ja, jeg ved da godt det ikke er gratis at lave et kejsersnit. 

Jeg synes også at at have hørt engang at man sagtens kan lave mere end 3 kejsersnit. Det er bare ofte det jeg er blevet mødt med efter vi fik nr. 3 at så var det slut med flere børn pga. maks 3 snit. 

Anmeld Citér

16. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder vildt hvis det er på et økonomisk grundlag - men ja, jeg ved da godt det ikke er gratis at lave et kejsersnit. 

Jeg synes også at at have hørt engang at man sagtens kan lave mere end 3 kejsersnit. Det er bare ofte det jeg er blevet mødt med efter vi fik nr. 3 at så var det slut med flere børn pga. maks 3 snit. 

Det er gamle viden med max 3 snit, men den er bare svær at aflive. Lidt lige som man ikke bør amme mere end hver 3 time men de fleste professionelle i dag anbefalet fri amning.

I dag skulle det gerne være på baggrund af individuel vurdering fra sidste snit hvor mange man kan tåle. Men der er øget risiko ved mange ks. Det er bare en mikroskopisk risiko som bliver en smule større. Det er for øvrigt også en risiko at få flere end 4 børn vaginal i forhold at livmoderen ikke vil trække sig sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.