Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har snakket med min læge og hun virker ikke særlig bekymret ligesom mig. Jeg er 10+3 og er anden gangs gravid. Være gang jeg er på toilettet og skal presse så er jeg nød til at holde min livmoder inde føler den falder ud selvom lægen siger at det kan den ikke. Kigget der ned i dag og kunne tydeligt se den i åbningen det går mig virkelig på og lægen siger jeg bare skal lave nogen bækkenbundens øvelser. Men det er nemt at sige til en gravid med kvalme 24/7 og som bliver forpustet efter at ha' vasket tøj. men er bange for hvad det kan ske og Google er ikke min ven. Burde jeg ikke blive henvist til en gynækolog.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Jeg har snakket med min læge og hun virker ikke særlig bekymret ligesom mig. Jeg er 10+3 og er anden gangs gravid. Være gang jeg er på toilettet og skal presse så er jeg nød til at holde min livmoder inde føler den falder ud selvom lægen siger at det kan den ikke. Kigget der ned i dag og kunne tydeligt se den i åbningen det går mig virkelig på og lægen siger jeg bare skal lave nogen bækkenbundens øvelser. Men det er nemt at sige til en gravid med kvalme 24/7 og som bliver forpustet efter at ha' vasket tøj. men er bange for hvad det kan ske og Google er ikke min ven. Burde jeg ikke blive henvist til en gynækolog.
Har du fået konstateret nedfalden livmoder, eller er det en følelse du har? Er det kommet efter du blev gravid igen eller efter din første fødsel? Hvis du reelt har nedsunken livmoder skal du selvfølgelig have noget hjælp til det og henvises til en gynækolog! Jeg ved ikke om man kan gøre noget ved det mens du er gravid, men du er for ung til at blive spist af med knibeøvelser.
Kære du,
Jeg anbefaler at du opsøger en gynækologisk fysioterapeut med speciale i nedsynkning, og at du melder dig ind i facebook-gruppen Nedsynkning, hvor du kan få støtte og f eks hjælp til at finde en sådan fysioterapeut.
Livmoderhalsen kan godt komme ud hvis du har nedsunken livmoder, og din læge er helt galt på den.
MEF skriver: Har du fået konstateret nedfalden livmoder, eller er det en følelse du har? Er det kommet efter du blev gravid igen eller efter din første fødsel? Hvis du reelt har nedsunken livmoder skal du selvfølgelig have noget hjælp til det og henvises til en gynækolog! Jeg ved ikke om man kan gøre noget ved det mens du er gravid, men du er for ung til at blive spist af med knibeøvelser.
Har ikke fået det konstantet. Men har forklaret lægen at jeg efter jeg blevet gravid kan mærke livmoder munden lige ved indgangen og jeg er nød til at holde på den så den ikke kommer ud når jeg presser. Og som jeg skrev kunne jeg se den i går har siden jeg fødte min datter haft et underligt underliv hvor tamponerne drejer sig i skeden og der var blod i den ende hvor snoren var og tør i den anden ende lægen mærket efter den gang, da jeg også havde en tyngdefornemmelse og smerter når jeg havde min menstruation i livmodermunden. Men hun kunne ikke mærke noget, muligvis fordi jeg lå ned så falder den jo på plads ved ikke om hun bare er lidt gammeldags og har for mange syge mennesker. Hun ville heller ikke give mig en henvisning til en scanning selvom jeg blødte i uge 8 og jeg lider af generaliseret angst og havde mistet før min datter hvor jeg de første 2 graviditer fik alle de tryghedsscaninger man kunne få, men der havde jeg også et helt andet lægehus. Heldigvis havde jeg da penge til at købe en selv, men ville da heller have brugt dem må min datter, tænk hvis den havde været dødt som før min datter så var den penge ud af vinduet. Men overvejer virkelig at skifte lægehus
kamikaze skriver: Kære du, Jeg anbefaler at du opsøger en gynækologisk fysioterapeut med speciale i nedsynkning, og at du melder dig ind i facebook-gruppen Nedsynkning, hvor du kan få støtte og f eks hjælp til at finde en sådan fysioterapeut. Livmoderhalsen kan godt komme ud hvis du har nedsunken livmoder, og din læge er helt galt på den.
Men jeg har ikke selv penge til sådan noget. Det koster vil penge når man ikke henvises. Tror jeg skifter læge snart
Anonym skriver: Men jeg har ikke selv penge til sådan noget. Det koster vil penge når man ikke henvises. Tror jeg skifter læge snart
Så må du henvises til en Fys - men selv om man henvises, koster det jo stadig penge ud af din egen lomme. Jegvtænker den udgift er værd at prioriterer. Du skulle nok allerede efter sidste fødsel have været vidre til udredning, men det er nemt at være bagklog. Du må tage din mest insisterende attitude på og så afsted til læge igen!
Start med at blive henvist til gynækolog - det er gratis. Og du skal undersøges ordentligt, inden du går i gang med et træningsforløb.
Facebook-gruppen er gratis, og der er fagpersoner med der bidrager med viden. Og støtte fra andre i samme situation.
Jeg er ret sikker på at nogle kommuner har gratis fysioterapiforløb du kan henvises til.
Og insister på at blive undersøgt stående. Nedsynkninger kan tit lægge sig på plads når man ligger ned.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128