Hovedet fast tidligere = tidligere fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

570 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2020

Bb2015

Hej damer 

I denne tredje graviditet står babyens hoved allerede fast nu - 36+0 (jordemoder konstaterede det i går, men det er 3 uger siden sidste undersøgelse, så det kunne jo have stået fast før). Hovedet stod “først” fast 37+ sidste gang og ved jordemoderbesøget inden (35+6) stod det ikke fast. 

Så var det jeg tænkte om nogen har erfaring med om det mon kan betyde tidligere fødsel? Har I fx oplevet at baby satte sig fast tidligere i en ny graviditet og det så også betød at baby kom lidt før? Eller måske det modsatte? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2020

fehår

Min første satte sig fast i uge 30, min nummer to i uge 26. Begge er født 39+5 

Anmeld Citér

12. november 2020

NNmor

Min satte sig i uge 34, han kom ud 38+5 

Anmeld Citér

12. november 2020

Bb2015

fehår skriver:

Min første satte sig fast i uge 30, min nummer to i uge 26. Begge er født 39+5 

Det lyder som et nej 

Ham her har bare sat sig godt fast dernede og hygger sig med at ligge og mase mit bækken, så jeg tænkte at han da næsten måtte betænke sig på at komme ud snart, haha! 
Storesøster sad fast der 37+ og kom ud 40+3, så tænkte/håbede lidt at ham her måske ville sige hej allerede i 39+! 

Anmeld Citér

13. november 2020

Barn3

Slet ilke tilfalde her.

Nr var langt ned i bækkenet allerede fea uge 29,men kom til verden 41+3

Og de andre var ned med hovedet 36-37 uger hen og kom til verden 40+5 ,40+5 og 40+3

Anmeld Citér

14. november 2020

Bb2015

Barn3 skriver:

Slet ilke tilfalde her.

Nr var langt ned i bækkenet allerede fea uge 29,men kom til verden 41+3

Og de andre var ned med hovedet 36-37 uger hen og kom til verden 40+5 ,40+5 og 40+3

Tænkte også mere, hvornår jordemoder sagde at de stod fast med hovedet 

Mine havde også hovedet nedad tidligt og vendte sig ikke, men beskeden om at hovedet stod fast kom hhv 37+4 (vistnok) og 35+6, så det var mere det, jeg tænkte på 

Jeg har nemlig læst at det er normalt at barnet ved flergangsfødende sætter sig fast meget sent og nogle gange først under fødslen, hvor det første gang kan sætte sig tidligt fast. Derfor tænkte jeg, om der mon kan ligge en grund bag, at han ligger fast i bækkenet allerede nu, når jeg er flergangsfødende. 

Anmeld Citér

14. november 2020

AnoMor

Bb2015 skriver:

Hej damer 

I denne tredje graviditet står babyens hoved allerede fast nu - 36+0 (jordemoder konstaterede det i går, men det er 3 uger siden sidste undersøgelse, så det kunne jo have stået fast før). Hovedet stod “først” fast 37+ sidste gang og ved jordemoderbesøget inden (35+6) stod det ikke fast. 

Så var det jeg tænkte om nogen har erfaring med om det mon kan betyde tidligere fødsel? Har I fx oplevet at baby satte sig fast tidligere i en ny graviditet og det så også betød at baby kom lidt før? Eller måske det modsatte? 

Min satte sig fast omkring uge 36. Fødte 40+2

Anmeld Citér

14. november 2020

Bb2015

AnoMor skriver:

Min satte sig fast omkring uge 36. Fødte 40+2

Så lyder det til at han godt kan sidde fast og rode godt rundt i bækkenet indtil efter termin 

Men jeg forventer nu heller ikke, jeg føder før termin. Noget i mig siger, jeg går nogle dage over, måske det er noget intuition  Men det bliver spændende at se 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.