Socialrådgiver med til jordemodersamtaler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.463 visninger
3 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med 3. Barn (mistede den første)..

Jeg er nu indkaldt til jordemodersamtaler, hvor der i brevet står, at der vil være en socialrådgiver med til samtalen.. Men er en smule i tvivl om, hvad hun skal til samtalen? Altså jeg er sådan set ligeglad med, at hun er der, men undrer mig bare.. 

Jeg fik en fødselsdepression, havde komplikationer ved fødslen med stort blodtab og gik til psykolog under graviditeten grundet tidligere voldtægt.. Kan det være noget med det? Eller er det bare blevet ny procedure?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker at hvis du er i tvivl om noget, så er det nok nemmer at ringe til jordmoren og høre, hvorfor det er, at de ønsker at der er en socialrådgiver til stede. 

Og hvis de har nogen bekymringer, ka det måske være en god ide for dig, enten at ha kæresten eller en god veninde med, som også ka høre hva der blir snakket om, så man ik går mere forvirret derfra bagefter. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. november 2020

2017morigen

Anonym skriver:

Jeg er gravid med 3. Barn (mistede den første)..

Jeg er nu indkaldt til jordemodersamtaler, hvor der i brevet står, at der vil være en socialrådgiver med til samtalen.. Men er en smule i tvivl om, hvad hun skal til samtalen? Altså jeg er sådan set ligeglad med, at hun er der, men undrer mig bare.. 

Jeg fik en fødselsdepression, havde komplikationer ved fødslen med stort blodtab og gik til psykolog under graviditeten grundet tidligere voldtægt.. Kan det være noget med det? Eller er det bare blevet ny procedure?

Du er om nogen en skrøbelig gravid og derfor har tilbudet til skrøbelige gravide. Jeg tænker at der er en socialrådgiver med fordi er en en som skal koordinere de forskellige indstanser du kan få brug for. Noget af det ligger i kommunen og andet i regionen og socialrådgiver har bedre forstand på regler og  jura end jordemødre, da det er en del af deres kerneydelse.

Anmeld Citér

12. november 2020

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Du er om nogen en skrøbelig gravid og derfor har tilbudet til skrøbelige gravide. Jeg tænker at der er en socialrådgiver med fordi er en en som skal koordinere de forskellige indstanser du kan få brug for. Noget af det ligger i kommunen og andet i regionen og socialrådgiver har bedre forstand på regler og  jura end jordemødre, da det er en del af deres kerneydelse.

Men det undrer mig så bare, at der ikke var en socialrådgiver med ved sidste graviditet.. Der gik jeg også ind under sårbar gravid.. Så det er lidt derfor, at jeg undrer mig lidt.. Bliver da selvfølgelig en smule nervøs for, om jeg kommer under luppen, når jeg har født.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.