Barn nr 3, er det mere hårdt end 2 børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2020

Anonym trådstarter

Da jeg venter barn nr 3 og synes det så skræmmende det hele lige nu vil jeg meget gerne hører fra jer andre hvordan det var at få barn nr 3, hvordan reageret de andre søskende ? Er det svært at få alt til at hænge sammen? Hvordan var det i det hele taget for jer? Derudover er det ikke med den samme far til mine andre børn og det er første gang for min kæreste han skal være far, selvfølglig er han vant til mine 2 børn når de er hos mig, mig og min eks kører 7/7 ordning og det fungere uden problemer trods mine andre børn kun er 3 og 5 år... 

hsr virkelig brug for nogle gode feedbacks omkring det at få barn nr 3 da jeg er virkelig er i tvivl  og at det ikke er helt planlagt da mig og min kæreste kun har været sammen et halvt år, men han er virkelig glad og parat til at få et barn også fordi han er ved at være op i årene og ville virkelig gerne have børn. 

Så kom gerne med nogle positive historier 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Da jeg venter barn nr 3 og synes det så skræmmende det hele lige nu vil jeg meget gerne hører fra jer andre hvordan det var at få barn nr 3, hvordan reageret de andre søskende ? Er det svært at få alt til at hænge sammen? Hvordan var det i det hele taget for jer? Derudover er det ikke med den samme far til mine andre børn og det er første gang for min kæreste han skal være far, selvfølglig er han vant til mine 2 børn når de er hos mig, mig og min eks kører 7/7 ordning og det fungere uden problemer trods mine andre børn kun er 3 og 5 år... 

hsr virkelig brug for nogle gode feedbacks omkring det at få barn nr 3 da jeg er virkelig er i tvivl  og at det ikke er helt planlagt da mig og min kæreste kun har været sammen et halvt år, men han er virkelig glad og parat til at få et barn også fordi han er ved at være op i årene og ville virkelig gerne have børn. 

Så kom gerne med nogle positive historier 

Som mor til fire drenge på snart 8, 6, 5 og 1 år, kan jeg kun sige dette.... U CAN DO IT. 

jeg frygtede så meget at få baby nr.4 ift jalousi mm. Især fra ham på 6, men han knus elsker lillebror. 

Der var en anelse jalousi i starten fra ham på knap 8, da jeg ikke længere kunne putte i længere tid, men det er gået over. 

Baby nr. 4 har virkelig fuldendt familien.  

Ja, det er hårdt. Men det hele værd

Anmeld Citér

12. november 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det er lidt hårdere synes jeg! Mest fordi man mangler et sæt hænder ind imellem  men! Det er helt fantastisk at se sin søskende flok og mine de store (de var 4 og knap 8) da de blev søskende igen - de var helt vilde med lillebror og er det stadig den dag idag! 
jeg synes nogle områder, der er det nemmere fordi, de underholde hinanden på kryds og tværs.
Idag er han 3 den mindste og han leger meget med sin søster på 7.
Og når de en gang bliver voksne, er jeg sikker på det er fedt med mere end en søskende. Jeg har kun én og vi er godt forskellige  

såå træk vejret helt ned i maven og prøv og glæd dig lidt.

måske din ex ovenikøbet har de to store ind imellem? Så kan du rigtig nyde den lille bebs  

Anmeld Citér

12. november 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Det er lidt hårdere synes jeg! Mest fordi man mangler et sæt hænder ind imellem  men! Det er helt fantastisk at se sin søskende flok og mine de store (de var 4 og knap 8) da de blev søskende igen - de var helt vilde med lillebror og er det stadig den dag idag! 
jeg synes nogle områder, der er det nemmere fordi, de underholde hinanden på kryds og tværs.
Idag er han 3 den mindste og han leger meget med sin søster på 7.
Og når de en gang bliver voksne, er jeg sikker på det er fedt med mere end en søskende. Jeg har kun én og vi er godt forskellige  

såå træk vejret helt ned i maven og prøv og glæd dig lidt.

måske din ex ovenikøbet har de to store ind imellem? Så kan du rigtig nyde den lille bebs  

Ja mig og min eksmand har 7/7 ordning 

Anmeld Citér

12. november 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Ja mig og min eksmand har 7/7 ordning 

Det bliver godt for jer 

Anmeld Citér

13. november 2020

Baby.mamma

Nej, det synes jeg ikke. 

Anmeld Citér

13. november 2020

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Nej, det synes jeg ikke. 

Hvilket ?

Anmeld Citér

14. november 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Synes egentlig ikke det er hårdt - for den tredje er mere selvstændig og hurtig - han vil det samme som hans to storebrødre kan. 
Vi leger med ham men de store er også gode til at lege med ham. Der hvor det er svært det er vores midterbarn. Han har det lidt svært i rollen tror jeg. Han er ikke den ældste der kan en masse og heller ikke den lille nuttede. Derudover er de tre drenge så han bliver ikke unik qua sit køn. Vi giver ham en del alenetid med en af os, prøver at tydeligegøre hvad der er unikt ved ham, men hans reaktioner er stadig store og voldsomme. De var der ikke i starten, det sidste år det er taget til. Han var lige blevet 3 år da vi fik tredje barn og nu er han 6 år. 
men selve det at have tre børn synes jeg egentlig er okay, selvom jeg nogle gange føler at jeg mangler hænder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.