At se fjernsyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
10 svar
12 synes godt om
11. november 2020

Anonym trådstarter

Hej jeg er psykisk syg og her på det sidste har jeg måtte sætte en film på der varer i ca en time når jeg har hentet mit barn (2.5 år) fra dagplejen. da jeg har været så drænet og har brug for at få den ene times fred. Så har jeg selv ordnet lidt huslige pligter imens, da jeg slapper af på den måde

Jeg vil egentlig høre om I synes det er at være en dårlig forælder?

Det er ikke just noget jeg er stolt af.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2020

Anonym trådstarter

En anden ting er at min mand er væk hver lørdag og jeg har det svært ved at skulle være alene med barn i 7-8 timer i streg. Jeg vil rigtig gerne have han dropper det han skal i weekenden, men hvordan får jeg det sagt? 

Anmeld Citér

11. november 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Nej du er ikke en dårlig mor. 

Min mand er væk i en måned ad gang (arbejder i England) og hjem i 3 uger

Min datter ser tv når jeg har hentet hende fra børnehaven og slapper af mens jeg laver mad eller andet. 

I weekenderne hvor jeg er brugt er tv min hjælpe ven. Alt med måde vi holder pauser og tager os en tur eller leger med noget lidt så det ikke bliver tv hele dagen eller begge dage

Anmeld Citér

11. november 2020

Babilooo

Anonym skriver:

En anden ting er at min mand er væk hver lørdag og jeg har det svært ved at skulle være alene med barn i 7-8 timer i streg. Jeg vil rigtig gerne have han dropper det han skal i weekenden, men hvordan får jeg det sagt? 

Hvad er det han bare er nødt til..?

Jeg ville sige “skat jeg kan simpelt hen ikke klare så mange timer alene”. 

Anmeld Citér

11. november 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Først det med tv: 

Nej du er ikke en dårlig mor - en mor der trives er formål nr1. De fleste børn har brug for at koble lidt af efter en lang dag i institution - så det ser jeg ikke noget problem i. Jeg har 2 børn, på 4 og 1 år. Og er jeg alene med dem/ eller kan jeg mærke de er super trætte - sætter jeg altså også tv på, og imens jeg laver mad. Så er der ro og jeg kan lave mad i fred. Da jeg var gravid med lillebror så mig og storebror mange film, for jeg havde intet overskud overhoved og far arbejdede hver anden weekend. Jeg tænker, nu du er psykisk syg så må man gøre hvad der fungerer og hvis det fungerer at sætte en film på så gør det. 

Det med weekenderne. Jeg forstår ikke, nu du er syg, hvorfor det egentlig er til diskussion i weekenden. Du er syg og har brug for hjælp og aflastning = manden må på banen, tage jeres barn og en stor portion af husholdningen, for du er syg. 
Bare fordi man ikke kan se din sygdom betyder det ikke at den ikke er der. Man sætter jo heller ikke min kone til at støvsuge hvis hun har brækket begge ben - så gør manden det eller man får hjælp af andre. 

Anmeld Citér

11. november 2020

MEF

Det er helt okay! Har dit barn måske ikke også brug for pausen? Vores pige zoomer totalt ud i ca en time når hun kommer hjem om eftermiddagen. Det sker bl.a. foran flimmeren. 
Og der er intet galt i at finde på løsninger der får hverdagen til at fungerer! 
Og hvordan du får sagt det til din mand? Det tænker jeg da bare du skal få sagt. Han ved vel godt hvordan du har det, og hvis han ikke gør, så er det dælme med at få det sagt!

Anmeld Citér

11. november 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg forstår personligt ikke hvorfor mange er så bange for tv? - De fleste programmer i dag har læring som hovedfokus og hvis det er et barn der kobler af ved tv er der vel fair efter en dag i institutionen. Så så længe barnet laver andet og kommer ud og får frisk luft hver dag, tænd da for tv'et 

Hvad er din diagnose ?

For tænker det lyder voldsomt, hvis man ikke kan overskue at være sammen med sit eget barn? (Ved godt der desværre er mange der har det sådan, men så har jeg det også sådan, hvorfor så overhovedet få et barn ?)

Anmeld Citér

11. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej jeg er psykisk syg og her på det sidste har jeg måtte sætte en film på der varer i ca en time når jeg har hentet mit barn (2.5 år) fra dagplejen. da jeg har været så drænet og har brug for at få den ene times fred. Så har jeg selv ordnet lidt huslige pligter imens, da jeg slapper af på den måde

hvis at dit barn ser en time tv om dagen, gør dig til en dårlig forældre, er der virkelig mange dårlige forældre.. så som svar på dit spørgsmål: Nej du er ikke en dårlig mor.. 
Arbejder du? (tænkte om det måske var en god ide at gå ned i tid, hvis du har arbejde, sådan at du kunne slappe af, før du henter dit barn... og slappe af med dit barn)

Anmeld Citér

11. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

har du ikke nogen der kan komme en gang i mellem eller bedsteforældre dag? hvad er det han laver? 

men det er da ikke rart at have så meget svær ved at være sammen med sit eget barn en enkel dag... men der behøves jo heller ikke lave noget vildt... 
Gå en tur, lave julepynt, tegn, lav puslespil.. og lad barnet lege selv.. 

Anmeld Citér

11. november 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Overhovedet ikke :)

jeg synes at man er alt for skræmt fra det med skærm til børn..

det er alt med måde..

men hvis det er aldersvarende og noget I kan snakke om enten i mens eller bagefter så ser jeg intet galt i det...

det er også vigtigt at du er tilstede i dit nærvær med barnet fremfor at du er så drænet at du ikke kan fokusere..

det er langt værre med en forældre der ikke er tilstede end en der giver pausetid til begge...

vores på 2 kommer hjem og ser ramasjang da han har brug for at sidde stille og finde sig selv efter vuggestuen.. når han er klar går han i gang med at lege selv og vi kan slukke fjernsynet...

hvor længe det tager er alt efter hvor hård dagen har været for ham.. jeg har ingen tid på det overhovedet... det er hans måde at slappe af på og så er jeg bare ved siden af med lidt vand når han har brug for det..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.