Jeg har brug for hjælp.
Sagen er den, at jeg snart er færdiguddannet kandidat. Juni 2021 bliver jeg færdig. Branchen jeg bliver uddannet til er der lav ledighed, dog er jeg ikke garanteret job når jeg er færdig. Jeg har ikke særlig meget joberfaring, da jeg kun har det erfaring jeg har opnået via praktik under bacheloren (jeg er gået direkte fra bacheloren til kandidaten). Ved at have læst en kandidat har jeg flere jobmuligheder, men..
Jeg har en søn fra april 19, og min kæreste og jeg ønsker ikke der skal være for mange års forskel på ham og kommende søskende.
Når jeg står med beviset i hånden har jeg en søn som er fyldt 2 år. Jeg frygter derfor at en eventuel arbejdsgiver vil vælge mig fra fordi de godt ved at man snart skal have nr. 2. Og omvendt, vil jeg så komme bag i køen når jeg skal tilbage på arbejdsmarkedet efter barsel nr. 2, fordi jeg ikke har nok erfaring?.
Jeg synes det er pisse svært, og jeg ligger ofte søvnløs over det om natten. På den ene side vil jeg VILDT gerne have baby nr. 2 nu, og på den anden side er jeg bange for det ødelægger mine muligheder for at få job senere.
Bonus viden: Økonomien er ok, uanset hvad vi gør. Jeg har været sammen med min kæreste i 6 år
Er der nogle som har erfaringer indenfor dette, som vil dele det?
Skal jeg vælge baby eller job?
Venlig hilsen, den tænkende og søvnløse
Anmeld
Citér