Baby eller job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Baby eller job?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.818 visninger
7 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg har brug for hjælp. 

Sagen er den, at jeg snart er færdiguddannet kandidat. Juni 2021 bliver jeg færdig. Branchen jeg bliver uddannet til er der lav ledighed, dog er jeg ikke garanteret job når jeg er færdig. Jeg har ikke særlig meget joberfaring, da jeg kun har det erfaring jeg har opnået via praktik under bacheloren (jeg er gået direkte fra bacheloren til kandidaten). Ved at have læst en kandidat har jeg flere jobmuligheder, men.. 

Jeg har en søn fra april 19, og min kæreste og jeg ønsker ikke der skal være for mange års forskel på ham og kommende søskende. 

Når jeg står med beviset i hånden har jeg en søn som er fyldt 2 år. Jeg frygter derfor at en eventuel arbejdsgiver vil vælge mig fra fordi de godt ved at man snart skal have nr. 2. Og omvendt, vil jeg så komme bag i køen når jeg skal tilbage på arbejdsmarkedet efter barsel nr. 2, fordi jeg ikke har nok erfaring?. 

Jeg synes det er pisse svært, og jeg ligger ofte søvnløs over det om natten. På den ene side vil jeg VILDT gerne have baby nr. 2 nu, og på den anden side er jeg bange for det ødelægger mine muligheder for at få job senere. 

Bonus viden: Økonomien er ok, uanset hvad vi gør. Jeg har været sammen med min kæreste i 6 år

Er der nogle som har erfaringer indenfor dette, som vil dele det? 
Skal jeg vælge baby eller job?

Venlig hilsen, den tænkende og søvnløse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2020

esioul

Anonym skriver:

Jeg har brug for hjælp. 

Sagen er den, at jeg snart er færdiguddannet kandidat. Juni 2021 bliver jeg færdig. Branchen jeg bliver uddannet til er der lav ledighed, dog er jeg ikke garanteret job når jeg er færdig. Jeg har ikke særlig meget joberfaring, da jeg kun har det erfaring jeg har opnået via praktik under bacheloren (jeg er gået direkte fra bacheloren til kandidaten). Ved at have læst en kandidat har jeg flere jobmuligheder, men.. 

Jeg har en søn fra april 19, og min kæreste og jeg ønsker ikke der skal være for mange års forskel på ham og kommende søskende. 

Når jeg står med beviset i hånden har jeg en søn som er fyldt 2 år. Jeg frygter derfor at en eventuel arbejdsgiver vil vælge mig fra fordi de godt ved at man snart skal have nr. 2. Og omvendt, vil jeg så komme bag i køen når jeg skal tilbage på arbejdsmarkedet efter barsel nr. 2, fordi jeg ikke har nok erfaring?. 

Jeg synes det er pisse svært, og jeg ligger ofte søvnløs over det om natten. På den ene side vil jeg VILDT gerne have baby nr. 2 nu, og på den anden side er jeg bange for det ødelægger mine muligheder for at få job senere. 

Bonus viden: Økonomien er ok, uanset hvad vi gør. Jeg har været sammen med min kæreste i 6 år

Hos os lod baby vente på sig og i mange år prøvede jeg at planlægge.. Fandt dog ud af, at det ikke var muligt, for ingen ved hvor længe det tager at blive gravid. Jeg ville springe ud i det.. Ellers går der netop lang tid, hvis du først skal have job og være der et stykke tid... 

Anmeld Citér

10. november 2020

ErDuHerIkkeSnart

Livet lader sig ikke detalje-planlægge. Få et barn hvis lysten og overskuddet er til det. Resten løser sig hen ad vejen, det gør den slags altid.

Anmeld Citér

10. november 2020

Bb2015

Du kan også tænke sådan, at du jo bare starter fra nul efter barsel frem for at starte fra nul efter endt udddannelse  altså om du venter til efter barsel eller ej med at søge jobs, kan på den vis være det samme. Jeg har fået to børn under studie og tænkte egentlig, jeg var færdig. Jeg endte dog med en ups’er, da jeg havde fået min første projektstilling og selvom jeg jo får erfaring under graviditeten, hvor jeg arbejder, starter jeg jo samme sted igen, når barslen er slut. 
Personligt ville jeg sige go for it! Du ved aldrig, hvor lang tid, det tager at få job og hvis graviditeten ligger under de sidste måneder af din studietid, så kommer du vel direkte på barselsdagpenge og starter så bare derfra med de to børn, I gerne vil have 

Anmeld Citér

10. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har brug for hjælp. 

I januar 2022 er jeg færdig uddannet og skal i et trienee forløb inden jeg er helt færdig uddannet. 

Vi går i gang med fertilitetsbehandling her til april 2021. Så må vi se hvornår en evt baby melder sin ankomst. 

Jeg har en i forvejen som er 5 år, vi vil ikke vente længere. For os handler det os om, at ingen af os bliver yngre. 

Jeg vil kun have 2 børn, så når jeg har gået den næste er jeg færdig, derfor også mere attraktivt for en arbejdsgiver, da jeg med sikkerhed ikke skal på barsel 

Anmeld Citér

10. november 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Jeg har brug for hjælp. 

I skal gøre det I har mest lyst til. Der er ikke noget rigtigt eller forkert, da det vil komme helt an på, hvordan den, der læser din ansøgning i fremtiden, vil tænke. 

Nogle vil foretrække, at du kommer lige fra studiet og har al din lærdom frisk i hukommelsen. Andre vil foretrække, at du lige har været på barsel, da de så ikke forventer, at du skal det igen lige med det samme. Da vi ikke aner, om dem, der skal tage stilling til din ansøgning i fremtiden, tænker på den ene eller den anden måde, kan du ikke basere din beslutning på det. Det eneste du kan basere det på må derfor være det I mest har lyst til.

Anmeld Citér

10. november 2020

Anonym

Hmm sådan seer jeg ikke kun muligheden i har. 

Altså at have to meget små børn og være på arbejde arket er hårdt. 

Jeg ved ikke hvor gammel du er. Eller i er om i har travlt med at få børn. 

Dog viser forskellige forskning nu om dage at de bedste alder at få søskende på er ved 5 og 7 år. Ikke med at det passer for alle.

Når børnene er under 3 år leger de ikke sammen. De ved siden af hinanden.

Jeg kan ikke se hvorfor det SKAL være inde for næste år. 

Tga jeres tid og nyd det.

Vi venter vores andet barn nu. Vores datter er 5 og og bliver 6. 3 mdr efter lille søster kommer til verden.

Og det passet vores familie (selvom de fleste siger ej de får så meget ud af hinanden når de er tæt på hinanden) det er desværre ikke jeg ser. Jeg har arbejde en del år nu som pædagog også har både min mand og jeg 3 søskende hvor vi syens det bedste forhold er mellem dem der 4 til 5 år imellem os.

Derudover hvis man skal tænke lang. Så er det dejligt med nogle år til opsparing til både konfirmation. 18 års. Kørekort. El. 

Anmeld Citér

5. september 2021

Anonym trådstarter

Opfølgning på tråden.
Vi valgte at smide pillerne og se hvad skæbnen ville os. Vi har termin til november 2021 og vi glæder os helt vildt! For os var det vigtigt at der ikke var for mange års forskel på børnene og at vi kan være unge med vores børn igennem deres opvækst. 
I forhold til jobfronten er jeg ikke så nervøs for at skulle finde et job som nyuddannet efter barsel, da der allerede nu har været interesse fra forskellige sider af��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.