Placering af børn- manglende plads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.778 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2020

Anonym trådstarter

Jer, som har flere børn end børneværelser, hvordan har I løst den? Her er jeg interesseret i at høre, hvor mange børn, hvilke køn de er og hvem, der evt. måtte sove sammen, og hvad "fremtidsplanen" er, eller om det er en permanent løsning. 

(Og selvfølgelig også, hvordan I synes det fungerer/ikke fungerer) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Her deler drengene på 3 år og 4 år værelse og har gjort fra den lille var ca 3 mdr.

Det har stort set altid fungeret super godt , de har fået "soveværelset" altså det største værelse.

Fremtidsudsigten er hver dit værelse når vi engang flytter til noget større

Anmeld Citér

8. november 2020

Anonym

Min dreng på 9 og pige på 6 deler et stort værelse lige nu. Værelset er delt op med en stor rumdeler. 

Det går an. Men vi glæder os allesammen til at få et hus med et værelse mere. Det er især bøvlet ved puttetid hvor de sommetider ikke kan lade være at irritere hinanden med lyde. Og når der er legekammerater hjemme er det også lidt træls at de ikke kan få lov at være helt i fred for søskende der liiiiige skal noget på værelset. 

De klager ikke over det dagligt eller noget, men det bliver alligevel godt at komme i noget større. De har også været vant til hver deres værelse tidligere. Lige nu bor vi et midlertidigt sted.  

Anmeld Citér

9. november 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores dreng og pige har delt værelse siden de var født. De fik hvert deres værelse i sommer, hvor de var 12 år og 11 år. 

vi har delt et værelse over, så de nu har 2 små værelser på 7,5 kvadratmeter - og de elsker dem selvom de ikke er så store.

Anmeld Citér

9. november 2020

Anonym

Jeg bor i en 4 værelses med mine fire børn. De to  ældste (piger på 7 og 9) har hver deres værelse. De to mindste (drenge på 4 og 2) deler værelse. Drengene har det største værelse. 
jeg sover i stuen. 

Anmeld Citér

9. november 2020

Anonym

Mine to deler (sove)værelse. Pige på 4 og dreng på 2. Det har de gjort siden den lille var 4 mdr, uden bøvl. 

De har et legeområde ifm vores stue hvor det meste legetøj er. 

Hvis vi skal have flere børn, flytter vi. Vi har godt nok et værelse mere, men så synes jeg det hele bliver for pakket. 

Anmeld Citér

9. november 2020

Miti's mama

Mine piger på 3 og 5 deler værelse og har altid gjort det. De har en køjeseng, men jeg finder dem ofte begge i underkøjen om morgenen.

Der er begyndt at være diskussioner omkring hvem der må være på værelset når den ene er sur, men de er begge gladest for at være sammen efter det er mørkt. Jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne få dem til at være på et værelse alene om aftenen.

Vi bor i studiebolig lige nu, men planen er at de skal have hver deres når vi flytter engang.

Anmeld Citér

9. november 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jer, som har flere børn end børneværelser, hvordan har I løst den? Her er jeg interesseret i at høre, hvor mange børn, hvilke køn de er og hvem, der evt. måtte sove sammen, og hvad "fremtidsplanen" er, eller om det er en permanent løsning. 

(Og selvfølgelig også, hvordan I synes det fungerer/ikke fungerer) 

Vi har 3 drenge og 2 værelser hvoraf det ene er en del af stuen der er blevet vores soveværelse..

her sover de 2 store på 9 og 2 år i køjeseng på børneværelset og når den næste bliver stor nok kommer der en seng mere derind og så sover de 2 mindste i køjeseng og den store i den almindelige seng...

det er i hvert fald planen hvis ikke vi får mulighed for at få noget større inden den mindste bliver 2..

Den store har flere venner fra klassen som bor tæt på så tænker at hvis han bliver træt af de små kan han smutte på besøg hos vennerne ind imellem når han bliver lidt større ;)

lige nu fungerer det okay med den mindste i tremmeseng hos os og som sagt de 2 andre på værelset hvor legetøjet også er..

Anmeld Citér

9. november 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Lige om lidt bor jeg og 2 børn i en 3v lejlighed. Vi sover sammen i soveværelset, og den store (6 år) får eget værelse. Den lille (10 mdr) kommer til at have legetøj i stuen.

På sigt, når den lille er meget større, tænker jeg at de får hver deres værelse og jeg rykker i stuen. 

Anmeld Citér

9. november 2020

lineog4

Vi har rigtig mange kvadratmeter, men det er en gammel herskabslejlighed og derfor utrolig dårligt indretter. Det betyder vores 190 kvm er fordelt som 4 meget store rum og to små (og selvsagt køkken, gang og badeværelse). To af rummene (et stort og et lille) kan man kun komme til ved at gå igennem andre rum. 

Derfor er der ikke et værelse til hvert barn. Manden og jeg har et lille bitte soveværelse, hvor der er plads til en seng. Den store pige på 17 har et kæmpe værelse, vi har to stuer og så Den er drengene et stort værelse, hvor til der er et lille værelse i forlængelse af. Det værelse er der hvor vi har tøj, men den ældste dreng har fået bord og stol der ind, så han kan trække sig. De er lige nu 10 og 13 og de kommer til at bo sådan  til storesøster flytter hjemmefra. 

Tro er egentlig de nyder at bo sammen (endnu), så længe den ældste kan trække sig. Den yngste bruger stuerne meget mere...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.