Kan man "købe tvillinger"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.500 visninger
9 svar
34 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg kom til at tænke på. Kan man gå på en fertilitetsklinik selv om man ikke har problemer med at blive gravid, for at betale for, at man får sat 2-3 æg op, og der derved er større chance for tvillinger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2020

Anonym

Ja det tænker jeg godt du kan, det er dog ikke sikkert klinikken vil gå med til det

Det offentlige er i hvertfald udelukket 

Anmeld Citér

8. november 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det tænker jeg godt du kan, det er dog ikke sikkert klinikken vil gå med til det

Det offentlige er i hvertfald udelukket 

Det er også lige det, om det er muligt  Måske nogle har erfaring på området  Det koster selvfølgelig, det er jeg klar over, og der er jo ingen garanti for, at et æg ikke vil gå til, så det er et sats 

Anmeld Citér

9. november 2020

esioul

Anonym skriver:

Jeg kom til at tænke på. Kan man gå på en fertilitetsklinik selv om man ikke har problemer med at blive gravid, for at betale for, at man får sat 2-3 æg op, og der derved er større chance for tvillinger? 

Man skal være 35+ før de sætter flere æg op.. 

Anmeld Citér

9. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Du beder om en højrisiko-graviditet uden grund??????

Jeg håber, at samtlige læger siger nej. Der må være et etisk kodeks, hvis ikke der er lovgivningsmæssigt grundlag for et afslag.

Anmeld Citér

9. november 2020

ErDuHerIkkeSnart

Jeg vil tro (og håbe) at danske læger vil være både moralsk og sundhedsfagligt forpligtet til at afvise et sådant forslag, og informere patienten om de mange ricisi der er forbundet ved en tvillingegraviditet og -fødsel. Ikke kun for moderen skyld, men også for børnene, som er i risiko for varige mén og handicaps. 

Når fertilitetsklinikker idag går ret langt for netop at undgå at “komme til” at lave tvillingegraviditeter, der hvor det kan indgåes, har jeg svært ved at forestille mig at de skulle hjælpe nogen med at få det til at ske med vilje.

Og hvis en læge var villig til at udføre det, ville jeg automatisk stille store spørgsmål ved vedkommendes moralske og sundhedsfaglige kompas. 

Anmeld Citér

9. november 2020

Anonym trådstarter

Ja, I har da fuldstændig ret. Jeg giver budskabet og synspunkterne videre. Tak  

Anmeld Citér

9. november 2020

koeapabshicar

Jeg er ret sikker på du ikke kan. Klinikkerne skal arbejde på at minimere tvillinge graviditeter og skal indberette alle tvillinge graviditeter. 
Jeg tror heller ikke du finder en læge der med vilje vil øge risikoen for en højrisiko graviditet derudover at koste kvinden store komplikationer også er en stor belastning for sundhedssystemet. Det er deres etiske ansvar ikke at lege “gud” på den måde. Så tænker bestemt ikke det er en mulighed medmindre det medicinsk giver mening for den enkeltes forløb. 

Anmeld Citér

9. november 2020

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Jeg er ret sikker på du ikke kan. Klinikkerne skal arbejde på at minimere tvillinge graviditeter og skal indberette alle tvillinge graviditeter. 
Jeg tror heller ikke du finder en læge der med vilje vil øge risikoen for en højrisiko graviditet derudover at koste kvinden store komplikationer også er en stor belastning for sundhedssystemet. Det er deres etiske ansvar ikke at lege “gud” på den måde. Så tænker bestemt ikke det er en mulighed medmindre det medicinsk giver mening for den enkeltes forløb. 

Ja, det giver rigtig god mening! 

Anmeld Citér

9. november 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg bliver meget nysgerrig på hvordan det kan være du spørger om dette?

Tænker et par ting nemlig. 

1. Det er mega sygt hårdt at vente 2 for kroppen og alt det andet de andre nævner 

2. Det er hårdt at have 2 små børn på en gang. 

3. Du har kun barsel for ca. 1 barn. 

Jeg er nysgerrig. Vil du uddybe det for os? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.