En slem forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. november 2020

Anonym trådstarter

Hej alle... 

Jeg har en måned til termin og har nu i en tre ugers tid haft tiltagende forstoppelse, hvor jeg er kommet af med meget meget lidt. Det er nu kommet til konstante smerter i underlivet (i maven og ikke livmoderen) og ekstreme smerter i ture, hvor jeg ingenting kan foruden at lægge mig ned. Da jeg brød grædende sammen i dag, fordi jeg simpelthen ikke kan klare smerter mere, tænkte jeg at nu var det simpelthen på tide at forsøge med noget medicin. 

Jeg har andre steder læst at Husk og magnesia er godt og at jeg må bruge begge dele som gravid. Er der nogen, der ved noget om det? Jeg kan nemlig få noget magnesia i dag, inden jeg kan snakke med min læge og apoteket i morgen, og vil bare have gang i det. Jeg tog ikke jern i går og gør det heller ikke i dag - men min blodprocent var for tre uger siden meget tæt på at komme under 7, og derfor vil jeg hellere sætte skub på “lortet” med medicin end at stoppe jerntilskuddet i længere tid.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2020

Anonym

Jeg har taget magnesia stort set daglige de sidste 2 måneder. Jeg spurgte ikke min læge, men fortalte det til sidste kontrol. Hun sagde bare at der da var en god ide. 
Jeg kan godt forstå du har det skidt. Man kan simpelthen få så ondt af at være forstoppet, så jeg synes bare du skal få gang i noget magnesia! Husk at drikke rigeligt vand sammen med! 

Anmeld Citér

8. november 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har taget magnesia stort set daglige de sidste 2 måneder. Jeg spurgte ikke min læge, men fortalte det til sidste kontrol. Hun sagde bare at der da var en god ide. 
Jeg kan godt forstå du har det skidt. Man kan simpelthen få så ondt af at være forstoppet, så jeg synes bare du skal få gang i noget magnesia! Husk at drikke rigeligt vand sammen med! 

Tak for tippet! Ja, det har jeg bittert erfaret  

Godt at vide at din læge syntes det var problemfrit. Så vil jeg komme i gang med det samme..!

Anmeld Citér

8. november 2020

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Drik 3 liter vand gennem hele dagen og tag 3 magnesia piller ved sengetid 

Anmeld Citér

8. november 2020

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

Drik 3 liter vand gennem hele dagen og tag 3 magnesia piller ved sengetid 

Tak for rådet! 
Jeg tog to piller med det samme og det har allerede hjulpet gevaldigt  

Jeg forsøger som regel at drikke en del vand i løbet af dagen og vil holde mig selv op på at få drukket nok. 
Jeg håber, maven snart kan finde ud af det selv efter den har fået lidt hjælp 

Anmeld Citér

8. november 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har I begge mine graviditeter været meget plaget af forstoppelse. Faktisk helt fra 1. Trimester og til slut. Jeg drak hver dag 1 stort glas sveskejuice til morgenmad. Evt et til aftensmad også hvis der ikke har været “hul” i løbet af dagen. Jeg har holdt mig helt fra medicin ( brød mig ikke om tanken nu jeg kunne klare det med sveskejuicen) og kunne faktisk komme min ellers slemme forstoppelse til livs med daglig indtag af sveske juice, så det kan anbefales 

Anmeld Citér

9. november 2020

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Jeg har I begge mine graviditeter været meget plaget af forstoppelse. Faktisk helt fra 1. Trimester og til slut. Jeg drak hver dag 1 stort glas sveskejuice til morgenmad. Evt et til aftensmad også hvis der ikke har været “hul” i løbet af dagen. Jeg har holdt mig helt fra medicin ( brød mig ikke om tanken nu jeg kunne klare det med sveskejuicen) og kunne faktisk komme min ellers slemme forstoppelse til livs med daglig indtag af sveske juice, så det kan anbefales 

Tak, måske det også skal prøves. 
selvom der kom hul igennem i går, har jeg i dag haft rigtigt ondt i maven igen og ikke kommet af med noget som helst, selvom jeg følte, jeg skulle. Så sveskejuice er måske også et forsøg værd..

Anmeld Citér

10. november 2020

1518

Jeg har det personligt virkelig stramt med sveskejuice. Men min erfaring er, at tørrede abrikoser også er rigtig gode til at sætte gang i maven. Det samme men fiberrig mad, godt med væske og motion. Så en daglig gåtur (hvis du kan) kunne måske være en idé. 

Anmeld Citér

10. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle... 

Jeg har en måned til termin og har nu i en tre ugers tid haft tiltagende forstoppelse, hvor jeg er kommet af med meget meget lidt. Det er nu kommet til konstante smerter i underlivet (i maven og ikke livmoderen) og ekstreme smerter i ture, hvor jeg ingenting kan foruden at lægge mig ned. Da jeg brød grædende sammen i dag, fordi jeg simpelthen ikke kan klare smerter mere, tænkte jeg at nu var det simpelthen på tide at forsøge med noget medicin. 

Jeg har andre steder læst at Husk og magnesia er godt og at jeg må bruge begge dele som gravid. Er der nogen, der ved noget om det? Jeg kan nemlig få noget magnesia i dag, inden jeg kan snakke med min læge og apoteket i morgen, og vil bare have gang i det. Jeg tog ikke jern i går og gør det heller ikke i dag - men min blodprocent var for tre uger siden meget tæt på at komme under 7, og derfor vil jeg hellere sætte skub på “lortet” med medicin end at stoppe jerntilskuddet i længere tid.. 

Mit råd her stammer fra min mor der døjer med meget forstoppelse grundet kræft. Men hun plejer at tage nogle svesker og tørrede abrikoser, hælde dem over med kogt vand, og lade det stå natten over. Det ligner noget tørret frugt saft, som hun så går og drikker i løbet af dagen. Det smager fint og hjælper med at holde maven i gang. 

Anmeld Citér

10. november 2020

Anonym trådstarter

1518 skriver:

Jeg har det personligt virkelig stramt med sveskejuice. Men min erfaring er, at tørrede abrikoser også er rigtig gode til at sætte gang i maven. Det samme men fiberrig mad, godt med væske og motion. Så en daglig gåtur (hvis du kan) kunne måske være en idé. 

Jeg har nogle tørrede abrikoser, som jeg forsøger at spise af, netop for at sætte gang i maven, men er ikke så vild med smagen 

En gåtur er svær. Jeg bevæger mig rundt i hjemmet og når de store skal afleveres osv, men jeg har så ondt at jeg ikke tror, jeg kan holde til en gåtur. Nogle gange er det værre end andre, men får jeg lige sådan en smerte på en tur, komme jeg nok ikke hjem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.