Barsel, hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2020

Anonym trådstarter

Er det muligt at far kan tage hele barsel? 

Han er lønmodtager, og jeg studererende. 

Hvis ja, hvordan fungere det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2020

Black Rose

Er det muligt at far kan tage hele barsel? 

Han er lønmodtager, og jeg studererende. 

Hvis ja, hvordan fungere det?

Når du er studerende, er I i to forskellige systemer  Far kan derfor bruge sine to ugers fædreorlov + alle de 32 ugers forældreorlov helt uafhængigt af, hvor meget barsel du tager på SU. Husk bare fristerne for hvornår far skal meddele sin arbejdsplads, hvad han holder af barsel. 

Hvis du har haft studiejob der giver ret til barselsdagpenge, er det dog lidt anderledes skruet sammen. De regler er jeg ikke helt inde i, men du kan jo bare lade far tage alle ugerne uden selv at søge fra den pulje 

Hvordan det foregår husker jeg faktisk ikke helt, men her skulle mandens arbejdsplads sende et eller andet til Udbetaling Danmark (tror jeg det var), som efterfølgende sendte min mand en besked. Vi har så bare skulle registrere at det var forældreorlov der skulle bruges, når min mand har afholdt barsel. 

Anmeld Citér

30. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Far kan holde 2 uger + 32 uger. 

Nu du er studerende får du 12 måneders ekstra klip, så du kan fx vælge at holde barsel i et år, få dobbeltklip og holde barsel i 6 måneder eller mixe barselsklip og alm klip mens du er studieaktiv. 

I er I to forskellige systemer og har en oplagt mulighed for rigtig meget barsel sammen - det er mange misundelige på! 
Så var det mig havde jeg da holdt en masse barsel sammen - eller fordelt noget barsel sammen og noget for sig, for så tilgengæld først at skulle sende sit barn i institution når det er lidt ældre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.