Antidepressiv eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

794 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg håber sådan at nogen har et god råd til mig.

Jeg er sygemeldt med stress og angst og har det ærlig talt ikke ret godt. Angsten er kommet med stressen og jeg har været igennem et lignende forløb før.

Dengang fik jeg hjælp af en dygtig psykolog og fik på et tidspunkt også Sertralin 25-50 mg. dagligt med god effekt.

Jeg har fået tid hos den psykolog som har tid hurtigst - i starten af december, men de næsten 6 uger der er indtil da virker for mig helt uoverskuelige, hvis ikke jeg får styr på angsten.

Hvis jeg snakker med min læge er jeg ret sikker på at hun gerne vil skrive en recept på Sertralin, men jeg er selv i tvivl. Skal jeg starte op på medicin inden jeg er startet til psykolog? Eller forsøge at komme igennem de næste 5-6 uger uden og håbe på hurtig effekt af samtalerne hos psykologen? 

Har I nogen gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2020

Camillos

Anonym skriver:

Jeg håber sådan at nogen har et god råd til mig.

Jeg er sygemeldt med stress og angst og har det ærlig talt ikke ret godt. Angsten er kommet med stressen og jeg har været igennem et lignende forløb før.

Dengang fik jeg hjælp af en dygtig psykolog og fik på et tidspunkt også Sertralin 25-50 mg. dagligt med god effekt.

Jeg har fået tid hos den psykolog som har tid hurtigst - i starten af december, men de næsten 6 uger der er indtil da virker for mig helt uoverskuelige, hvis ikke jeg får styr på angsten.

Hvis jeg snakker med min læge er jeg ret sikker på at hun gerne vil skrive en recept på Sertralin, men jeg er selv i tvivl. Skal jeg starte op på medicin inden jeg er startet til psykolog? Eller forsøge at komme igennem de næste 5-6 uger uden og håbe på hurtig effekt af samtalerne hos psykologen? 

Har I nogen gode råd?

Hvis du ved sertralin hjælper dig, hvis du har det så skidt du ikke kan se lyset for enden af tunnellen. Så synes jeg du skal give din læge et opkald og spørge hvad hendes vurdering er. Sertralin er immervæk et godt stykke tid om at virke. Så måske ville det ikke være en dum ide at starte op.  til dig. 

Anmeld Citér

30. oktober 2020

Tommelise

Jeg er enig med ovenstående. Jeg ville også vælge at begynde på medicin for at undgå at komme for langt ned i den tid, der går, inden du kan komme til psykolog.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.