Det er så svært at være i

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg er i gang med en super vanskelig proces, som virkelig hiver og slider i mig. Jeg skal nok starte med at sige, at jeg selv arbejder i et psykiatrisk ambulatorium, men med en anden aldersgruppe. Derfor ved jeg selvfølgelig godt, at man ikke kan sammenligne direkte, men på samme tid forstår jeg ikke, at rammerne er sådan her.

Jeg var i juli måned til en indledende samtale, hvor der sås indikation på nogle ting, så jeg blev tilbudt behandling. Jeg ventede en måned på den første behandlingstid hos en anden, end den behandler der så mig til første samtale. Til den tid sagde psykologen, at han fik oplevelsen af der var noget andet på spil, men gerne ville se mig en gang mere. Så jeg ventede en hel måned igen på næste tid hos ham. Han vurderede, at der skulle en decideret udredning til for ADD, og så ventede jeg en hel måned igen for næste samtale, denne gang hos en ny behandler. Dvs nu er vi på vej ind i november, og jeg venter stadig på svar. Jeg var til den samtale for en uge siden, hun sagde hun ville kalde mig til en tilbagemelding, men ikke lige vidste hvornår. Her en uge efter har jeg stadig ikke modtaget en ny tid og frygter, at der skal gå en måned igen.

Uvisheden og de uklare rammer for forløbet er drænende. Det er så hårdt at åbne op for alt det, der er svært for en, og så hver gang skal vente en hel måned på næste samtale, hvor der så pludselig skiftes spor. Der er ikke på forhånd nogen klar ramme for forløbene, som jeg da får at vide, og det hele er enormt forvirrende. 

På min arbejdsplads kommer patienterne ligeledes først til en screening, og hvis de tilbydes udredning kan der godt gå en måned, før udredningen starter. Men da får de alle tiderne på én gang, og de er færdigudredt som udgangspunkt indenfor en måned. Dvs vi har 3 samtaler på 3 uger, en faglig konference uden patienten ugen efter, og så den 4. Uge får de en tilbagemelding og svar. Ved starten af forløbet får de en behandlingsplan hvor der står, hvad vi undersøger dem for, hvilke undersøgelser vi vil lave, forventet varighed, og man forventningsafstemmer og gennemgår planen med patienten.

Jeg kan ikke forstå det her forløb, jeg er igennem. Og jeg kan mærke jeg bliver i tvivl, om det egentlig er ok der går en måned mellem hver gang, og jeg her 4+ måneder efter den første samtale stadig ikke har svar på noget.

Jeg tror bare jeg havde brug for at komme ud med det, for uvisheden slider så meget på mig.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2020

Anonym trådstarter

Flot, jeg glemte at nævne at det er i voksenpsykiatrisk ambulatorium jeg er i udredning 

Anmeld Citér

29. oktober 2020

Rockertand

Kan godt forstå dig, det er ikke i orden med så lang ventetid. 

Håber på et godt forløb trods alt.

Anmeld Citér

29. oktober 2020

MorTil3+

Sådan er systemet bare, vente vente vente. Da vi skulle have udredt min bonus gik der 9 mdr fra første samtale til vi var færdige, bl.a. pga sygemeldinger fra deres side. Han har lige været indlagt og det har været meget hårdt for os alle og jeg har derfor bedt om hjælp da jeg har ptsd og kan mærke at jeg skal have hjælp snart, nu er der gået en uge og jeg har intet hørt. Sådan er det åbenbart at være patient, det kræver noget tålmodighed. Håber du hører fra dem snart, ellers ring og spørg om de har glemt dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.