Jeg har lige lavet en halloween skattejagt for mine elever, hvor de var rundt på skolen og i skoven bagved skolen. ved hver post var der en opgave. når dne var løste fik de en puslespilsbrik ( et lamineret halloween billede som jeg klippede i 8 forskelligt formede brikker så det ikke var for nemt. Ved post 8 skulle billedet samles og der fik man den sidste brik.
post 1. vi har et slags edderkoppespind på legepladsen og der skulle alle på skift op og stå øverst og ned igen før den næste måtte kravle op. på posten stod der: Det farlige edderkoppespind Alle på holdet skal på skift op og stå på platformen i ederkoppens net.Der må kun være en i nettet af gangen
post 2: var gemt på stien ned mod en bæk vi har bag skolen og der stod: Når det er halloween kan der komme uhyggelige ting frem. I skal gå baglæns ned til broen så i kan holde høje. - pas på i ikke falder
Post 3 der stod: Når man bliver jagtet af et spøgelse skal man kunne løbe hurtigt. Alle mand skal op af trapperne til børnehaven 2.gange!
fra skovstien er der nok 40 trin op til børnehaven
post 4: Find pinde og skriv gys på jorden ( altså de tre bogstaver formet med pinde
post 5: nævn 10 uhyggelige ord
post 6 var ved et rutsjerør vi har i skoven og der stod: Pas på - varulven kommer For at slippe væk skal i ned igennem røret og op og klappe den næste i hånden før man må kører. I har 3 min. til at klare opgaven
post 7: der skulle de gå på line hele vejen rundt op sandkassen i skolegården - hvis de faldt ned skulle de starte forfra
post 8 - ingen opgaven men den sidste brik og så skulle de samle billedet.
måske du kan bruge noget af det til dit løb 
Anmeld
Citér