Røntgen på sygehus - Kan man se billedet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

560 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hej! Jeg var i uge 26 og 32 i røntgen da jeg havde en sammenklappet lunge og de tog derfor røntgen af lungepartiet. Jeg synes det kunne være virkelig sjovt at se røntgen billederne, for gad vide om ikke man kan se baby også Er der nogle steder man kan se det eller bede om at se det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

Anonym

Hvis de har taget røntgen af lungerne, er det kun den øvre del af brystkassen de har taget billeder af. Jeg forestiller mig at de har gjort sig umage for ikke at ramme baby med røntgen strålerne, da de kan være skadelige.

Har du kigget på sundhed.dk?

Anmeld Citér

26. oktober 2020

BertaS

Profilbillede for BertaS

Hej. 

Som en anden skriver er dine røntgen billeder helt sikkert uden maven og baby. Det gør man en stor indsats for ved gravide. Du havde nok et bly forklæde på?

Og du kan desværre heller ikke se billederne men kun beskrivelserne på sundhed.dk. Om det er muligt i andre regioner (jeg kender mest til region midt) skal jeg ikke kunne sige med sikkerhed. Men jeg tvivler. 

Du kan henvende dig til den radiologiske afdeling hvor du fik taget billederne og spørge om du kan få en kopi af billederne. Her hvor jeg er kan man få billederne i kopi på USB. Det koster et beløb for administration og for USB drevet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.