Lukket æggeleder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.502 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg har lige været til undersøgelse af æggelederne, jeg fik at vide at passagen på den ene var perfekt og den anden var helt lukket. Er der nogen der har personlig erfaring med det? 

De synes ikke jeg skulle være ked af det eller bekymret, det blev jeg nu alligevel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

vlillemor

Hvis der bliver frigivet æg fra den "raske" side og du har nok follikler, så synes jeg ikke du skal være ked. Du har jo stadig mulighed for at blive gravid 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har lige været til undersøgelse af æggelederne, jeg fik at vide at passagen på den ene var perfekt og den anden var helt lukket. Er der nogen der har personlig erfaring med det? 

De synes ikke jeg skulle være ked af det eller bekymret, det blev jeg nu alligevel 

Hvis det hjælper så har jeg fået barn med kun en æggeleder da jeg har haft en Gul.. 

Anmeld Citér

14. december 2022

2 gang behandling

Anonym skriver:

Hvis det hjælper så har jeg fået barn med kun en æggeleder da jeg har haft en Gul.. 

Må jeg spørge hvad er en gul?

Anmeld Citér

14. december 2022

Loubaby

2 gang behandling skriver:

Må jeg spørge hvad er en gul?

Graviditet uden for livmoderen. Kan være livsfarligt hvis det opdages sent og æggelederen brister. Medfører (tit eller altid, er lidt i tvivl) fjernelse af den æggeleder, hvor ægget har sat sig fast - så man kun har én rask tilbage. 

Anmeld Citér

14. december 2022

2 gang behandling

Loubaby skriver:

Graviditet uden for livmoderen. Kan være livsfarligt hvis det opdages sent og æggelederen brister. Medfører (tit eller altid, er lidt i tvivl) fjernelse af den æggeleder, hvor ægget har sat sig fast - så man kun har én rask tilbage. 

Tak for svar vidste ikke hvad det var.

Anmeld Citér

17. november 2023

Hejdu

Loubaby skriver:

Det medfører ikke altid fjernelse af æggelederen. Det kan også behandles medicinsk i nogle tilfælde.

Anmeld Citér

17. november 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg har kun en æggeleder der virker. Blev spontant gravid i sommers, mistede desværre.

Men det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

17. november 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg har haft en gul marts i år. Jeg var gravid udenfor livmoderen, desværre lå graviditet i højere æggeleder. Og i marts i år da jeg var 8 uger henne konstateret de at den lå i højere æggeleder og måtte opereres samme dag.  Jeg havde allerede da jeg var 5 uger henne begyndte at bløde og ha smerter og var til  gynækolog og hun sagde at det ser ud til at jeg ved at abortere men efter noget tid bliv jeg også  til scanning hvor vi fik at vide at graviditet lå rigtig og vi hørte hjertelyd. og smerterne og blødning forsvandt. Men så en dag kom smerterne igen og blødning der var rigtig meget og lignet helt sort. Og den dag i marts bliv jeg igen scannet men det var af en anden en, og hun konstateret så at det var udenfor livmoderen og at den lå i højere æggeleder, så bliv opereret samme dag og fik fjernet højere æggeleder. Vi er igang med at prøve og vi er igang med 7 månede nu. Men det skal nok komme hvor jeg bliver gravid. En rask æggeleder betyder ikke at du aldrig kan blive gravid igen. Det skal du altid huske. Og der er nogle hvor selvom de har en æggeleder så bliver de hurtig gravid.

ej undskyld den lange smøre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.