Mens murren konstant tæt på termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

401 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2020

Bb2015

Jeg har konstant mens murren, både i lænd og foran. Det er ikke de samme bækkensmerter, jeg ellers har haft. De kommer ikke nødvendigvis sammen med plukkeveer (dem har jeg typisk mange af, når jeg er gravid), men bliver muligvis lidt stærkere der. Jeg er tæt på termin, men “kun” i uge 34, så skulle helst ikke gå i fødsel endnu.. 

Jeg har ikke haft den der mens murren i sidste graviditet og tror at baby nu har sat sig fast (maven er sunket og jag i underliv er blevet til en mere trykkende konstant følelse). Sidste gang sad baby fast en måneds tid inden termin..

Er det normalt at have de her mens smerter så “lang” til før termin? Bør jeg være bekymret? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

Carina:-)

Det skader ikke at give fg et kald og lige blive tjekket . 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Bb2015

Carina:-) skriver:

Det skader ikke at give fg et kald og lige blive tjekket . 

Lige en opdatering. 
Det skader nemlig aldrig, men jeg (som nok mange andre ) hader at forstyrre fødegangen ”uden grund”. I dag ringede jeg altså alligevel, fordi jeg havde svært ved at være i smerterne/den konstante murren. 
Den søde jordemoder tjekkede hjerterytme og plukkeveer. Pga. plukkeveerne, som jeg har en del af, tjekkede en læge livmoderhalsen, der var 2,7 cm og umiddelbart lukket. Derfor var de ikke bekymrede, men sendte mig hjem med en besked om aflastning så meget som muligt, bl.a. pga. mange bækkensmerter, som mine nuværende smerter/murren også forbindes med (for vi ved egentlig ikke helt, hvorfor jeg har ondt på den måde). Jeg skal ringe derind igen, hvis det bliver værre eller jeg har svært ved at holde det ud.
Det er godt at blive mindet om at få ringet til fødegangen, når man er lidt tilbageholdende.. så tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.