Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:
Ja jeg ved godt at man tager på af kulhydrater
Men det er altså det min krop “craver” lige nu! Så skal jeg måske være glad for at det ikke er mælkesnitter og kanelgifler, men bare havregryn med mælk og rugbrøds madder.
Jeg spiser ikke hvidt brød, eller hvid pasta. Jeg spiser rugbrød, fuldkorns pasta, grovvalsede havregryn osv. jeg vælger netop de grove udgaver med højt fiber indhold i håb om at det holder mig mæt i længere tid (og fordi det har jeg altid gjort! Kan ikke huske hvornår jeg sidst har spist hvidt brød!).
Jeg spiser generelt ret sundt. Intet forarbejdet sukker, kun fuldkorn, masser af grønsager, men det er mængderne der stikker totalt af for mig!
Jeg har ikke brug for sundheds tips og tricks - jeg ved godt at gulerødder er sundere end kage
Men er det normalt at appetitten eksploderer? Jeg fx for en time siden spist et stykke rugbrød med makrel og 2 peberfrugter og man mave knurre allerede, som om jeg ikke har spist i et døgn! Det burde sku da ikke være muligt...
Det her lyder dumt, men husker du at drikke nok vand?
jeg var også konstant sulten så meget at jeg havde ondt hvis jeg ikke spiste når jeg kunne mærke det..
så spurgte lægen om jeg huskede at drikke ekstra vand i løbet af dagen og selvfølgelig til maden også... det er noget jeg altid har været mega dårlig til og det blev ikke bedre da jeg var gravid...
men da jeg begyndte at sætte vandflaske på mit bord til konstant påmindelse fik jeg drukket det man minimum siger som gravid og det hjalp faktisk på sulten :)
men ellers ja, så spis når du kan mærke det.. prøv at lav en meget lille portion hver gang så du "snyder" hjernen ved at du jo spiser men bare ikke lige så meget.. spis så langsomt som muligt.. overdriv med hvor mange gange du tygger maden inden du synker... det hjælper med at maven når at sende signal til hjernen om at den har fået det den bad om.. (kan ikke huske den præcise tid men mener det er omkring 10-20 minutter før maven får signalet til hjernen at man faktisk er mæt)...
det var lige mine bedste tips... fra en der først tog på i sidste trimester..
Anmeld
Citér