Jeg vil forsøge at gøre en meget lang historie kort.
Jeg har 3 børn sammen med min mand. De er 2, 6 og 8 år. Den ældste har for et halvt år siden fået diagnosen infantil autisme. Vi har altid vidst at der var noget. Han har krævet utrolig meget af os i forhold til hvad et “normalt” barn gør. Han kræver stadig meget, især i øjeblikket hvor hans trivsel i skolen er rigtig dårlig.
Det har været mig der har taget 90% af arbejdet herhjemme. Jeg har afleveret, hentet, haft styr på hjemmet, børnene og hvad der dertil hører. Jeg har holdt min søn hjemme i perioder hvor skolen ikke kunne have ham.
Jeg har haft vores mindste hjemme indtil nu, både fordi det har været et ønske, men også for at frigive mere tid til de to store.
Nu er den lille kørt ind i vuggestue og jeg skal egentlig finde et job. Men det skal jeg ikke, for det kan jeg ikke. Jeg er meget stresset og har egentlig været det i mange år snart. Jeg har været sygemeldt fra mit tidligere job pga. vores udfordringer med vores søn.
Nå, det blev langt. Det skulle det ikke. :-)
Jeg har haft en snak med min læge, som har henvist mig til en psykolog og min mand og jeg har besluttet at leve på hans indkomst så længe jeg har brug for det, for at komme ovenpå igen.
Og nu til mig egentlige spørgsmål.
Kom gerne med alle jeres gode råd til at få det bedre i sådan en situation. Jeg døjer med konstant uro i kroppen, ofte kvalme, mere eller mindre konstant svimmelhed og koncentrationsbesvær. Desuden også søvnbesvær.. jeg er ikke sådan som type angst, men stressen udløser desværre angst, som for mig viser sig på bestemte tidspunkter.
Hvad har hjulpet jer? Det kan være alt mellem himmel og jord.. bare fyr løs.