Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal manden have besked?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.784 visninger
4 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor

Dette er rent hypotetisk. Spørgsmålet kommer ud fra en samtale jeg overhørte mellem to veninder. 

hvis du var blevet gravid ved et one Night stand, eller bare en hyggeven eller andet. Ikke i et fast forhold eller ægteskab. 
Og du med sikkerhed ved at du ikke vil beholde barnet. Skal manden så have det at vide eller ej? 

jeg er selv i tvivl nemlig hvad jeg synes. For på den ene side synes jeg at manden har ret til at vide det. Men på den anden side så vil det jo ikk ændre situationen. 

hvad synes du. Hvorfor skal han vide det eller hvorfor skal han ikk? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2020

Lala

Profilbillede for Lala

Jeg synes ikke, at manden har ret til at vide det, så hvis det var mig, ville han ikke blive informeret. 

Jeg ville have det bedst med at få aborten overstået hurtigst muligt uden for meget postyr. 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
AnoMor skriver:

Dette er rent hypotetisk. Spørgsmålet kommer ud fra en samtale jeg overhørte mellem to veninder. 

hvis du var blevet gravid ved et one Night stand, eller bare en hyggeven eller andet. Ikke i et fast forhold eller ægteskab. 
Og du med sikkerhed ved at du ikke vil beholde barnet. Skal manden så have det at vide eller ej? 

jeg er selv i tvivl nemlig hvad jeg synes. For på den ene side synes jeg at manden har ret til at vide det. Men på den anden side så vil det jo ikk ændre situationen. 

hvad synes du. Hvorfor skal han vide det eller hvorfor skal han ikk? 

Det kommer an på én ting.. Er man indforstået med at gennemføre graviditet og fødsel for så give barnet til faren, hvis han ønsker barnet, jamen så synes jeg, at man skal fortælle det til ham.. 

Hvis man derimod er 100% sikker på en abort uanset hvad faren siger, så får han intet ud af at vide det, andet end at han måske bare bliver ked af det.. 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Panther

Profilbillede for Panther

Det kommer vel også meget an på manden. Der må man lige have lidt situations- og personfornemmelse for at vurdere, om han er typen, der ville ønske at vide det eller ej.

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Tommelise

Den er lidt svær, synes jeg.

Hvis det er et one-night-stand med en mand, man ikke kender, så synes jeg ikke, man behøver at sige noget.

Men hvis det er en bolleven - en mand man har en relation til - så synes jeg situationen er en anden. Personligt tror jeg, jeg ville have svært ved at se ham i øjnene, hvis jeg skjulte det for ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.