Alkohol til hverdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.556 visninger
10 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg bliver lige nødt til at spørge, om det er mig, som er helt galt på den.

Min mand er en skøn far, vi er ret gode til at deles om både børn og pligter, så der er ikke noget der. Men han er glad for øl og det er gået fra at han drak øl 3-4 gange om ugen til at det faktisk er hver dag. Vi snakker 2-4 genstande (det er specialøl, 1-2 øl drikker han) i hverdagene og flere i weekenderne. I princippet er han jo under/rammer sundhedsstyrelsens anbefalinger, men jeg har svært ved at se der normale i at indtage alkohol hver dag. Nogen drikker vin i hverdagene osv men altså, jeg er bekymret for at det er en glidebanej. Er jeg bare sippet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min mand er en skøn far, vi er ret gode til at deles om både børn og pligter, så der er ikke noget der. Men han er glad for øl og det er gået fra at han drak øl 3-4 gange om ugen til at det faktisk er hver dag. Vi snakker 2-4 genstande (det er specialøl, 1-2 øl drikker han) i hverdagene og flere i weekenderne. I princippet er han jo under/rammer sundhedsstyrelsens anbefalinger, men jeg har svært ved at se der normale i at indtage alkohol hver dag. Nogen drikker vin i hverdagene osv men altså, jeg er bekymret for at det er en glidebanej. Er jeg bare sippet?

Hvis min mand drak alkohol hver dag, hvad enten det var det ene eller det andet, ville det bekymre mig og klart være noget jeg ville påtale. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Babycrew

Min mand kan sagtens drikke en øl eller to til maden.. Det stresser hygger han med efter en lang arbejdsdag. Jeg kan slet ikke se noget galt i det og køber gerne en eller to af hans yndlings øl, når jeg er nede at handle.

Han bliver ikke beruset eller har behov for disse øl, men det er bare fordi han nyder en kold øl og det kan jeg ikke se noget galt i.

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Hjemmegaaende

Jeg kommer fra et hjem hvor begge drikker alkohol hver dag - øl til frokost og snaps - vin til aftensmad og aften. Jeg ville have det meget stramt med, at min mand drak alkohol hver dag. Også selvom det bare var en øl. En enkelt Øl 2-4 gange om ugen ville være ok -

m en jeg kan godt forstå, at du bliver bekymret 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Anonym

Jeg ville klart synes der var for meget hvis min mand drak alkohol dagligt! 
Jeg er sygeplejerske og har arbejdet på en kirurgisk afdeling hvor patienterne blev adspurgt til deres alkohol vaner inden operation. Jeg har oplever virkelig mange gange at patienter har afvist et alkohol problem/forbrug - fordi de måske drak et par genstande dagligt og derfor ikke synes der det var et problem. og når de så bliver tvunget til at undvære deres daglige alkohol (fx en øl til frokost og er glas vin til aftensmdagen) pga indlæggelse, har de faktisk oplevet at få abstinenser. Det på trods af at de virkelig ikke opfattede sig selv som mennesker med et alkohol overforbrug og de dagligt drak under Sundhedsstyrelsen anbefalinger (som er 21 genstande om ugen for en mand, hvilket jeg også synes lyder som Virkelig meget!)

Jeg ville bede min mand om at overveje om han har behov for de øl og forsøge i en periode at undvære det og mærke efter hvad der skete i hans krop. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Abracadabra

https://alkohologsamfund.dk/alkopedia/sundhedsstyrelsens-anbefalinger-om-alkohol

Sundhedsstyrelsen anbefaler max 14 genstande ugentligt for mænd. Det overskrider han jo - og mere til. Han er i høj risiko for alkoholrelaterede sygdomme med sit nuværende forbrug. 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

AnoMor

Jeg ville bekymre mig hvis det er hver dag. Et par gange om ugen ville jeg ikke have nogen problemer med 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Møghe

Anonym skriver:

Jeg ville have det som dig. Dels mener jeg ikke at hans krop har godt af daglig alkohol, dels ville jeg ikke have at mine børn oplevede et hjem, hvor alkohol er en del af dagligdagen. 

Anmeld Citér

16. oktober 2020

Anonym

Jeg synes du lyder til at være for meget

Sundhedsstyrelsens daglige anbefalinger eller hvad det er er 14 genstande om ugen til mænd og 7 til kvinder. De har  har prøvet at gøre det mindre. men Det har vist sig at der var alt for stort alkoholproblem i Danmark til de kunne gøre det og ved med at sige 14 genstand er 7 genstande til kvinder kunne de holde sig til at der ikke var så mange problemer. Løgn og Latin men hvad gør man for at regeringen vil den gang ikke  anerkendende problemet.

De har også lige fået hug (fra S og ø) på at de ikke har undersøgt det siden 1990 for stort alkoholforbrug der er i Danmark og de er i gang med at at undersøge det blandt andet ved at spørge de store elever i folkeskolen om de synes deres forældre har et stort alkoholproblem

Anmeld Citér

16. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Over skulderen med de der anbefalinger - det er fuldstændig ligegyldigt i den her sammenhæng. Det primære problem er da at indtage alkohol hver eneste dag, især i en familie med børn. Vi har en håbløs druk-kultur her i landet, især blandt de unge og det bliver ikke bedre af at deres forældre sidder og drikker på daglig basis, uanset hvor meget det så er.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.