Mistanke om incest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.227 visninger
7 svar
20 synes godt om
15. oktober 2020

Anonym trådstarter

Min veninde har lige ringet og fortalt at, hendes datter fortalte i badet i morges at “far siger hun gerne må lege med sig selv” når hun er i bad. Der har været andre episoder, der har været mistænkelige. Datteren er pludselig blevet sengevæder. 

Min veninde er bange for at kontakte kommunen, da hun ikke vil stemple ham uden grund, og er også bange for at det virker som mudderkast, hvis han er uskyldig. 

Jeg rådede hende til at ringe til redbarnet og høre deres mening, da jeg ikke ved hvem man skal kontakte. Hun bliver sendt videre til børnenes vilkår og får snakket med en mand, der råder hende til selv at konfrontere far, og håbe at det er nok til at det stopper. 

Kan det virkelig være den rigtige måde at håndtere det på? Jeg vil ikke mene at det er hendes ansvar at få far på rette køl, HVIS der er sket noget mellem far og datter. Og HVIS det er sket, skal både datter og far jo have hjælp?! 

Er der nogen der kan hjælpe her?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2020

Barn3

Jeg ville spørge faren om han har haft denne samtale med datteren.  

Jeg vil på ingen måde tillade at der sker noget med mut barn.  Et barn har et lang liv foran sig og tænk,at alleredde i barndommen blever du misbrugt af dem som du elsker allermest og tror at de vil dig jo bedste.

Og som skal beskytte dig.

Som jeg ser dette,så er det selve moren der kan hjælpe. Handlinger må ikke ske. 

Undskyld, men hvor dum kan en mand være.......

Anmeld Citér

15. oktober 2020

serinasmor

Altså  nu er der jo 2 sider af alle sager... 

vi ved ikke om der er grund til at kriminalisere far.

Et eksempel:

Min søn roder med sine kønsdele tit og ofte.
Han viser den gerne frem.
Han er stolt af den og synes det er noget af det sjoveste legetøj.

Vi har sagt til ham, at det er noget man piller ved i badet, på badeværelset eller på værelset når man er alene. 

Jeg tænker, der kan være sket noget lignende i dette tilfælde.

Altså at far har sagt at den slags hører til i badet, på toilettet eller på værelset når man er alene.

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Anonym trådstarter

Som skrevet, skriver jeg HVIS der er sket noget. Og at der har været flere ting der har plejer den forkerte retning. Ikke AT der er sket noget. Og at hun heller ikke vil dømme ham ubegrundet. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Anonym trådstarter

Vi vil bare gerne vide hvordan det skal håndteres.. 

Anmeld Citér

15. oktober 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Hvis der er sket noget, så skal det jo meldes til politiet.

Men lige nu er der måske en mistanke om at der måske er sket noget - og så tænker jeg da at rådet omkring at kontakte far og spørge ind til sagen lyder som en god måde at tage det op på uden at konfliktoptrappe.

Jeg tænker også at kommentaren om at lege med sig selv i badet kan være sagt til en lille pige/dreng som har en periode hvor kønsdelene kan være meget spændende, men jo ikke er noget man skal lege med med andre eller foran andre - og så er rådet om at gøre det i badet jo et fint råd og har intet med incest at gøre.

Men du/i er tydeligvis ikke enige det råd, som i har fået hos børns vilkår - så hvad tænker du der skal gøres?

Det lyder jo til at der er mere end den historie du skriver om her - og uden at kende det fulde billede, så kan ingen give dig det rigtige råd og selv med det fulde billede er der mange hvis'er og måske'er

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg tænker der skal flere detaljer til før mine alarmklokker ringer. For at være blevet bedt om at lege/pille ved sig selv i badet er ofte noget jeg beder min søn om, fordi han ellers piller ved sin tissemand overalt, så det er når man er alene, fx i badet. 

Men det er klart, er der mange andre situationen der giver mistanke så ser den her situation ikke god ud i sammenhængen, men isoleret set bekymre udtalelsen om badet mig ikke. Måske der skal flere detaljer til før vi herinde kan give ordentlige råd.

Anmeld Citér

15. oktober 2020

Baby17

Jeg tænker det er interessant at vide hvor gammel pigen er? 

Kan moren snakke med hende og spørge ind til det? 

Hvis jeg som mor, virkelig havde en seriøs mistanke om at faren til mit barn havde begået noget kriminelt mod mit barn, ville jeg aldrig spilde tid på at tale med veninder og skrive på debat sider om hvad jeg skulle gøre. Der er kun en ting at gøre hvis man har en reel mistanke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.