Meget ondt ved skambenet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

459 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Godaften....

Jeg er lige kommet ind i uge 33 og har så forfærdeligt ondt ved skambenet. Jeg har i længere tid oplevet bækkensmerter både ved lænden og ved symfysen, men det er gået godt med det i et stykke tid nu. 

Jeg tror, jeg har overanstrengt min krop den sidste uges tid pga. ferie... jeg har bukket mig meget, hjulpet børn, mens jeg sad på hug 100 gange på en dag, båret på den mindste til tider (dog sjældent) og bare generelt været alt alt alt for meget i gang. I dag har det været helt slemt, især over skambenet, hvor jeg har haft mange smerter og har måttet støtte mig til ting for at gå. Har ikke helt lyttet til min krop, da ting og sager stadig skal ordnes og manden jo ikke gør det... 

Her til aften blev jeg slået helt omkuld af smerterne og selv når babyen bevæger sig, gør det helt afsindigt ondt nu (også selvom jeg ligger ned). Når baby bevæger sig dernede (hoved nedad), kan det føles som om den slår hårdt mod noget, der er forstuvet eller et meget ondt blåt mærke. Jeg har selvfølgelig også haft et utal af plukkeveer.. men har slet ikke styr på, hvor mange, fordi jeg ikke har haft ro til at få styr på det. 
Smerten ved skambenet er en ny slags smerte for mig og jeg er i tvivl om, om jeg skal reagere på den..? Er der nogen, der har haft den, hvor det nærmest strammede til og bare gjorde ondt konstant - især ved brug af de nederste muskler og når baby bevæger sig for meget...? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2020

The Happy Dane

Hej,

Jeg har ikke selv oplevet det du beskriver, men min ven der er fysioterapeut siger det vidst er meget normalt med smerter i symfysen i tredje trimester. Dog lyder det til at de er ret skarpe og lidt dybere selve smerten. Jeg fik selv behandling anden gang jeg skulle føde fordi jeg fik fornemmelsen af, at min symfyse klikkede (dog kun få gener) og at min ryg var træg.

Har du prøvet at få en massør eller fysioterapeut til at give dig gravid massage?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.