Barselsdagpenge hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
4 svar
1 synes godt om
9. oktober 2020

Cecilie Vejlgaard

Hej,

jeg er pt på barsel, som slutter d. 12. Marts 2021. Jeg er gravid igen, og skal ca på barsel igen d. 8. Maj. Jeg havde inden min nuværende barsel arbejdet meget, og tjent op til at have ret til barselsdagpenge. Dog har jeg ikke mulighed for at tjene op til nye barselsdagpenge (der er kun ca 2 måneder imellem barslerne, og man skal min. arbejde 4 måneder). Nogle der ved reglerne ved dette? Når nu jeg ikke har muligheden, om der gælder andre regler? Og i sidste graviditet var jeg sygemeldt de sidste 2 måneder grundet bækkenløsning. Så hvad hvis jeg slet ikke når tilbage på arbejdsmarkedet?

veklager det er lidt rodet. Håber en kan hjælpe ������������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2020

MEF

1. Har du et job at komme tilbage til efter endt barsel? For så tror jeg da uden tvivl du har ret til barsel. 
    Jeg ville ringe til dem der udbetaler dine barselsdagpenge og spørge om de præcise regler. 
    Og tillykke

Anmeld Citér

9. oktober 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg var fastsat og jeg havde to basel i træk og var berettiget til baselsdagpenger i begge.

Anmeld Citér

11. oktober 2020

sol_og_sommer_<3

Cecilie Vejlgaard skriver:

Hej,

jeg er pt på barsel, som slutter d. 12. Marts 2021. Jeg er gravid igen, og skal ca på barsel igen d. 8. Maj. Jeg havde inden min nuværende barsel arbejdet meget, og tjent op til at have ret til barselsdagpenge. Dog har jeg ikke mulighed for at tjene op til nye barselsdagpenge (der er kun ca 2 måneder imellem barslerne, og man skal min. arbejde 4 måneder). Nogle der ved reglerne ved dette? Når nu jeg ikke har muligheden, om der gælder andre regler? Og i sidste graviditet var jeg sygemeldt de sidste 2 måneder grundet bækkenløsning. Så hvad hvis jeg slet ikke når tilbage på arbejdsmarkedet?

veklager det er lidt rodet. Håber en kan hjælpe ������������

Jeg tror ikke der er nogen regler om barselsdagpenge i forhold til at ‘optjene’, det er vist kun ved almindelige dagpenge 

Anmeld Citér

11. oktober 2020

LM2402

sol_og_sommer_<3 skriver:

Jeg tror ikke der er nogen regler om barselsdagpenge i forhold til at ‘optjene’, det er vist kun ved almindelige dagpenge 

Det er der regler om, hvis man er deltidsansat. Fx var jeg under første barsel deltidsansat ved siden af mit studie, og der skulle jeg have haft minimum 120 timer i de sidste tre måneder inden barsel for at være berettiget til barselsdagpenge. Efterfølgende er kravet blevet 160 timer i løbet af de sidste fire måneder inden barsel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.