Nogen med forstand på kaniner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
7 svar
2 synes godt om
6. oktober 2020

FruHimmelblå-86

Profilbillede for FruHimmelblå-86

Vi overvejer at anskaffe os to kaniner. Vi har fået tilbudt to hanner fra samme kuld. 
Min tanke er, at vi så ville købe to bure med løbegård under og sætte de to bure ved siden af hinanden, så de havde hver deres bur, men kan se hinanden. Jeg har dog aldrig haft kanin før, så er der nogen, der kan fortælle mig om det er en god eller dårlig ide?  

Jeg har blot hørt, at kaniner gerne ville kunne se andre, men helst ikke gå sammen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi overvejer at anskaffe os to kaniner. Vi har fået tilbudt to hanner fra samme kuld. 
Min tanke er, at vi så ville købe to bure med løbegård under og sætte de to bure ved siden af hinanden, så de havde hver deres bur, men kan se hinanden. Jeg har dog aldrig haft kanin før, så er der nogen, der kan fortælle mig om det er en god eller dårlig ide?  

Jeg har blot hørt, at kaniner gerne ville kunne se andre, men helst ikke gå sammen

jeg ville nok kigge og læse lidt på dansk kaninavlers foreningens hjemmeside for at få mest mulig korrekt information :)

http://www.kaniner.dk/

hurtig google ;)

Anmeld Citér

6. oktober 2020

FruHimmelblå-86

Wampires skriver:

jeg ville nok kigge og læse lidt på dansk kaninavlers foreningens hjemmeside for at få mest mulig korrekt information :)

http://www.kaniner.dk/

hurtig google ;)

Tak for dit svar.

Jeg har googlet nettet tyndt og det eneste jeg fandt, var desværre modstridende oplysninger. Nogen siger, de sagtens kan gå sammen, andre siger de slet ikke kan og så er der alle dem, der siger noget midt i mellem.

Så var nok bare nysgerrig på om, der var nogen herinde, der vidste noget/havde personlig erfaring/o.l.

Anmeld Citér

6. oktober 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Kaniner som ikke er kastrerede eller stiliseret kan ikke gå sammen. De vil sloges og dominerer hinanden.

Kaniner er ikke flokdyr de er kolonier dyr. Det vil sige at de er glade for at bo sammen hver for sig.

Så hvis I ønsker de skal gå sammen så kræver det et smut til dyrlægen, og det er faktisk en rigtig god idé, man får en meget mere harmonisk kanin ud af det.

Hilsen en som har opdaget kaniner i 20 år

Anmeld Citér

6. oktober 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

De kan hvis de er kastrerede og har plads nok. Men kaniner bør ikke bo i små bure, de har brug for at blive stimuleret og have plads at røre sig på. Synes de minder lidt om at have en kat arbejdsmæssigt.

De er fantastiske kæledyr, jeg har haft to fritgående i min studie lejlighed, da jeg læste. De er så hyggelige at have gående . Kan anbefale at læse på grupper om frikaniner på Facebook

Anmeld Citér

6. oktober 2020

FruHimmelblå-86

Tanken var, at vi køber et bur til dem hver med tilhørende løbegård og så sætter burene op af hinanden, så de kan se hinanden, men ikke komme ind til hinanden. Lyder ikke som en helt dum løsning ud fra det, I skriver

Anmeld Citér

7. oktober 2020

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Vi havde kaniner da jeg var barn. Jeg havde en hankanin, så kom en mere til. De gik sammen og 'hyggede' sig, ingen problemer. Så passede vi en hun i en uges tid og derefter slog de hinanden til blods hvis de fik chancen, så jeg ville ikke engang turde at sætte deres bure op imod hinanden.

Jeg ville kastrere dem, så tisser de heller ikke over det hele. Men jo, de skal have plads til at løbe rundt, så en løbegård vil være et must.

Anmeld Citér

7. oktober 2020

L-Lotte

Profilbillede for L-Lotte

Se evt. på frikanin.dk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.