Mens efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at det er forskelligt fra person til person, men hvor meget blødte i ved første menstruation efter fødsel? 

det er over et år siden jeg fødte, og jeg har nu pletblødt i 3 dage. I lørdags var papiret lyserødt efter toiletbesøg ved middagstid, søndag var det om morgenen - dog mere brunligt og her i dag over middag lidt brunligt igen. Jeg har altid forestillet mig at mængden ville være som før graviditet. 
vi vil gerne have er barn mere, så vi har ikke brugt noget beskyttelse det sidste år og jeg går egentligt bare og venter på at få gang i en cyklus så vi kan lave endnu et barn.
Tæller det her pletblødning som første mens så jeg måske kan regne med ægløsning om ca 14 dage? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2020

Barn3

Hm....

Vi gik i gang med vires næste "projekt",da lille var 5 mdr,havde ingen mens,men blev gravid da llile var næste 10 mdr. Jeg pletblødte ikke.

Held og lykke

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Anonym

Jeg ammede ikke, min første mens kom præcis 4 uger efter fødslen, og en uge efter selve fødselsblødningen stoppede. 

Den første mens, var ustyrlig og jeg lavede ikke andet en at bløde igennem. 

Jeg har så også haft mens nr 2, den var lidt svagere end den plejer, sammenlignet med før jeg blev gravid og med dage helt uden blødning, den varede dog stadig cirka en uge, men med dage hvor jeg ikke blødt, hvis det giver mening?

Min læge sagde, at der godt kunne gå lidt tid inden kroppen finder tilbage til sig selv igen. 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Anonym

Sådan der har min første "menstruaton" været efter hver fødsel. Der gik så hhv 62 og 40 dage før den rigtige mens kom. Der styrtblødte jeg til gengæl. Først 3. Mens efter fødslerne er det begyndt at blive normalt igen

Anmeld Citér

5. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg ved godt at det er forskelligt fra person til person, men hvor meget blødte i ved første menstruation efter fødsel? 

det er over et år siden jeg fødte, og jeg har nu pletblødt i 3 dage. I lørdags var papiret lyserødt efter toiletbesøg ved middagstid, søndag var det om morgenen - dog mere brunligt og her i dag over middag lidt brunligt igen. Jeg har altid forestillet mig at mængden ville være som før graviditet. 
vi vil gerne have er barn mere, så vi har ikke brugt noget beskyttelse det sidste år og jeg går egentligt bare og venter på at få gang i en cyklus så vi kan lave endnu et barn.
Tæller det her pletblødning som første mens så jeg måske kan regne med ægløsning om ca 14 dage? 

Det er ikke sikkert at æl vil være om 14 dage. Det kommer lidt an på om det er regelmæssigt fra nu af og hvor lang din cyklus vil være. 

Min første menstruation efter fødsel var efter 10 mdr. Det var en enormt voldsom blødning. Måtte have ob og natbind og alligevel var jeg blødt markant meget igennem efter en times tid. Sådan var det i nogle dage. Den næste menstruation var ikke nær så voldsom. 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min første mens efter fødsel har altid været voldsom og kraftig, varet længe.  Den er også først kommet efter 1 års tid agtigt. 

Anmeld Citér

6. oktober 2020

Strain

Mine har været helt normale, og er startet 4 uger efter hver fødsel trods fuld-amning af ungerne. Måske den allerførste var lidt kraftigere, men det var egentlig direkte frabarselsflåd til frisk-blødning på jeg måske gå med bind igen. Og så hver 4.uge derfra.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

sol_og_sommer_<3

Anonym skriver:

Jeg nåede næsten ikke at have det før jeg blev gravid med nr 2. Der var en lille omgang efter et par måneder, men så skete der ingenting i et halvt år, og et par måneder efter fandt vi ud af at jeg var gravid. Du kan godt blive gravid før du har haft det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.