Abort, frustreret, bør jeg kontakte lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.709 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg ved ikke om min krop forråder mig eller hvad der er galt, hvis der da er noget galt.

Jeg har efter en MA i juli, udskrabning den 20. juli, testet positiv igen den 5. September. Har været ved lægen og fået bekræftet graviditeten, været til scanning hvor de ikke kunne se noget, og få taget blodprøver med faldende hcg, blodprøver der gik fra 56 til 130 og faldt til 58 - fik konstateret det er endt i endnu en abort  var dog umiddelbart knap og nap gravid da jeg nok har kunne teste positiv allerede uge 3+ og på mit hcgtal blev jeg skønnet til kun at være 3-4 uger henne. Lægen vurderede ikke vi behøvede at gøre yderligere da kroppen nok selv ville klare det. Blev bedt om at ringe sidst i oktober for at få en snak om hvordan det er gået under denne abort og tjekke op på om jeg har fået min menstruation.

Da jeg stadig var gravid med stigende hcg tog jeg en digital test den 8. September som også viste at jeg var 3-4 uger henne. 

Jeg pletblødte så meget lidt for 19 dage siden og ringede derfor til lægen for at få målt hcg, da min MA blev opdaget ved scanning efter pletblødning.

men nu 14 dage efter jeg fik målt et faldende hcg ved lægen og konstateret en abort igen, tester jeg stadig gravid, stadig 3-4 uger henne ifølge en digital test... Jeg har pletblødt meget lidt siden jeg fik målt faldende hcg, 2 gange er der løbet lidt blod ned langs kanten af toilettet når jeg har tisset, jeg ikke haft ondt, lidt spændinger i underlivet men ikke ondt. 

Bør jeg søge læge på baggrund af at jeg stadig tester positiv, med samme resultat på testen som for knap 4 uger siden? Jeg bliver lidt nervøs for om der kan være noget galt, specielt fordi efter min MA testede jeg negativ 14 dage efter udskrabningen, og der var graviditeten gået i stå da jeg var 6+5 og jeg havde et hcgtal på 20.000. Burde mit hcg ikke være helt ude af kroppen nu da jeg kun havde et hcgtal på 58 for 14 dage siden? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2020

Kir

Synes det lyder mystisk... Ved ikke om jeg kan bidrage med noget til din specifikke situation, men jeg har oplevet hcg der blev ved at stige uden grund...

Testede positiv 1. dec, hvilket sygeplejersken hos egen læge ikke forstod fordi jeg havde haft menstruation 14 dage tidligere. Jeg testede da jeg havde sindssyg ømme bryster og småkvalme. Det viste sig efterfølgende at jeg havde haft en bio under den blødning 14 dage tidligere.

Nogle dage efter testen havde jeg menstruationssmerter og pletblødning og en uge senere testede jeg negativ. Kom ind til egen læge d 10. dec og få taget blodprøve for at sikre at alt var ok, da jeg fortsat havde symptomer på graviditet. Her var hcg 35. Fik tjekket igen 16. dec hvor det var steget til 65. Blev henvist til gynækolog for at undersøge nærmere hvad det kunne skyldes.

Blev scannet da hun var bange for graviditet uden for livmoderen, men umiddelbart var der intet at se. Fik løbende taget blodprøver der viste fortsat stigende hcg, og d 27. dec var mit hcg på 135.

Heldigvis viste blodprøve d 6. jan et hcg på 25 og scanning d 8. jan viste et æg på vej i æggelederen. Og efterfølgende blev jeg faktisk gravid.

Men fandt aldrig 100% ud af hvorfor mit hcg fortsatte med at stige. Under hele forløbet havde jeg lidt pletblødning hver dag. Gynækologen mente det måske ikke var alt der var kommet ud under min bio, så der måske sad noget og gjorde at min krop producerede hcg.

Ved som sagt ikke om det er noget du kan bruge til noget   men jeg ville helt sikkert blive undersøgt nærmere hvis jeg var dig for at opklare hvad der foregår 

Anmeld Citér

8. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tak for dit svar  

Jeg har fået taget en blodprøve der viste at hcg er faldet med sølle 3 siden den 21/9 så fra et hcg på 58 til et hcg på 55 - meget mærkeligt der ikke er sket mere men det er selvfølgelig grunden til jeg stadig tester positiv . 

Venter på afklaring på om der skal gøres noget ved 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.