Anonym skriver:
Da jeg arbejder med udsatte mennesker, indfor pleje sektoren, har jeg mulighed for at blive vaccineret gratis mod influensa, men er simpelhen sådan i tvivl om, om det er noget jeg ønsker.
Samtidig er jeg blevet udvalgt, som en del af den million dansker, der er blevet indkaldt til corona test, med mulighed for også at blive testet for antistoffer.
Her er jeg igen i tvivl om, om jeg vil testes igen. Blev nemlig også udvalgt til test i foråret, hvor jeg blev testet negativ.
Antistof testen kunne self være intrasant, men ved ik om jeg syntes det andet er en god ide, eller lidt et spild af recursser?
Jeg er sjælden syg og har igennem hele det her corona forløb, ingen symptomer haft.
Men som vi ved, kan man jo være rask smittebærer.
Vi har en mistanke om, at I hvert fald vores ældste barn, nok har haft det i marts lige ugen inden landet lukkede ned, og den første uge efter, hvor hun var mega syg, men der testede man jo ikke rigtigt. Der var læge inde over osv. Den yngste car samtidig også syg, men slet ikke så dårlig som den store. Deres bedste venner (søskende par også) har helt sikkert haft corona samtidig.
Så hvad er jeres tanker?
Ville i blive vaccineret og testet?
Antistoftesten handler vel om at kortlægge hvor mange der har antistoffer i befolkningen, så her skal du ikke overveje om du har behov for den eller ej -- så risikerer man at få overestimeret immuniteten i befolkningen.