Drengenavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2020

Anonym trådstarter

Min mand vil gerne have navnet Jaxon til vores lille dreng. Det udtales som Jackson, så er bare en anden måde at stave det på. Vi leder efter et navn som kan udtales på engelsk men også er nemt at sige i Danmark.

Hvad tænker i om navnet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min mand vil gerne have navnet Jaxon til vores lille dreng. Det udtales som Jackson, så er bare en anden måde at stave det på. Vi leder efter et navn som kan udtales på engelsk men også er nemt at sige i Danmark.

Hvad tænker i om navnet? 

Synes det er et fedt navn, men jeg er også tilhænger af navne som ikke er typiske.

Der er ellers:

Max

Jamie

Tyler

Alex

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Pb18

Det er ikke min kop te og hvis det var, ville jeg stave det Jackson. Jeg er ikke fan af specielle stavemåder. Men hvis det er det I ønsker, så gå med det. Det ville blive så kedeligt hvis vi alle valgte de samme navne 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Super flot navn, men ville helt klart stave det Jackson, så jeres søn ikke skal stave det hele sit liv igennem

Vi hedder Boye til efternavn og jeg siger altid, hvordan det staves med det samme, da folk ikke kan finde ud af det. 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvad tænker i om navnet? 

Jeg synes det er et rigtig fint navn. Dog synes jeg det er pænere som Jackson. Selvom det jo er samme navn af udtalelse foretrækker jeg det andet. 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Tommelise

Jeg er ikke vild med navnet. Jeg er mere til lidt mere almindelige navne som f.eks. Benjamin eller Daniel, hvis det skal kunne udtales på både engelsk og dansk.

Men hvis I er til de lidt mere specielle navne, så er det jo det, I skal vælge. Jeg ville dog stave det Jackson.

Anmeld Citér

2. oktober 2020

AnoMor

Jeg går mod strømmen her. Jeg er normalt ikke til specielt navne. Men i det her tilfælde kan jeg faktisk bedre lige Jaxon end Jackson.  

Og det med at skulle stave det hele livet. Pyt. Det skal man også med Camilla, Casper, Christina osv som ellers er helt normale navne 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Mullemee

Jeg synes det er pænt. Jeg kender også en lille dreng, der hedder Dallas. 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Barn3

Ups, jeg kan ikke lide navnet.....det første der propper op i mit hoved er ham musiker M.Jackson.

Men,hvis han ikke har samme associationer-go for it!

Anmeld Citér

2. oktober 2020

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hvad tænker i om navnet? 

Jeg kan ikke lide stavemåden, synes Jackson ser pænere ud.
Du skriver at din mand ønsker navnet, men hvilket navn ønsket du til jeres dreng?

Men navne som kan udtales på engelsk og dansk, dem er der mange af: Oliver, John, Thomas, Brian, Peter, Max, Poul, Simon, Jacob, William osv...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.