Hjælp. Hund og barn:-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

681 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. oktober 2020

Anonym trådstarter

jeg kunne godt bruge nogle gode råd!

vi har en cairn terrier på 9,5 år og en datter på 2 år, hun og vores datter har altid kunne enes, han har været enorm tålmodig med hende og hun får lov at kramme og klappe ham uden han siger noget, når han får nok går han ligeså stille væk.

men for 1,5 måned siden fandt vi ud af han havde tisset på hendes legetæppe i stuen, for 3 dage siden tissede han så OP af hendes boldbassin på værelset. Det mest besværlige “møbel” at rengøre, efter 3 dage er det endelig vasket og tørt og vi har sprayet det med sådan en ligtspray der også skulle forhindre dem i at gøre det igen. Igår kom boldbassinet ind på hendes værelse og nu har han fanme pisset op af det igen!!! Jeg stresser fuldstændigt over det nu for jeg er konstant bange for at han skal tisse op og alle hendes ting så snart jeg kigger væk! Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid igen og jeg begyndte vitterligt at hyle da jeg så han igen har pisset op af boldbassinet! Først troede jeg faktisk vi var ude i noget blærebetændelse forsi han har ALDRIG besørget indenfor, heller ikke som lille, han stiller sig altid op til døren og fortæller hvis han skal ud, desuden går vi ture og han har have til fri afbenyttelse udover dette.

jeg er desværre bange for det er jalousi det bunder ud i nu eftersom det 3 ud af 3 gange har været på hendes ting 

har i nogle erfaringer ? 
jeg er ked af hvis vi skal af med ham, men jeg kan heller ikke blive ved med det her 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2020

asphodel

Profilbillede for asphodel

Jeg ved ikke så meget om hunde, men vi har to katte, og den ene kat begyndte på et tidspunkt også at tisse alle vegne. Vi troede at det havde noget med babyen at gøre, at han var utryg eller usikker eller noget tredje, og jeg var helt grædefærdig over at vi måske skulle af med ham. Vi endte med at få ham til dyrlæge, hvor vi fandt ud af at han havde nyresten/urinsten (jeg glemmer det præcise ord), så det var simpelthen fordi han havde smerter. Han blev opereret og fik det godt igen.

Jeg aner som sagt tæt på intet om hunde, men jeg ville nok tage dyret med til en dyrlæge for at finde ud af om der rent faktisk skulle være noget galt.

Anmeld Citér

1. oktober 2020

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen

Her er det også katteerfaring. Vores fik svært ved at holde huld men det blev løst med senior og nyrevenlig kost og lidt ekstra kræs med kød efter tilsyn af dyrlægen. Der gik et års tid hvor han så begyndte at pive når han skulle tisse og tisse i næsten alle hjørner. Da han var blevet 10,5år og havde at køre og dyrlæger valgte vi at få ham aflivet hjemme på stuegulvet. Da han var død og blæren skulle have været slap var en stadigvæk imellem en valnød og en lille blomme. Vi ved ikke om det var en sten eller kræft. Så jeg ville få hunden tjekket ved dyrlægen for at få et bud på hvad det er og tage en beslutning derfra

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Her er det også katteerfaring. Vores fik svært ved at holde huld men det blev løst med senior og nyrevenlig kost og lidt ekstra kræs med kød efter tilsyn af dyrlægen. Der gik et års tid hvor han så begyndte at pive når han skulle tisse og tisse i næsten alle hjørner. Da han var blevet 10,5år og havde at køre og dyrlæger valgte vi at få ham aflivet hjemme på stuegulvet. Da han var død og blæren skulle have været slap var en stadigvæk imellem en valnød og en lille blomme. Vi ved ikke om det var en sten eller kræft. Så jeg ville få hunden tjekket ved dyrlægen for at få et bud på hvad det er og tage en beslutning derfra

Vi har heldigvis en tid imorgen 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Janet1989

Profilbillede for Janet1989

Først - få tjekket om der er fysiske problemer - virker han stresset/ jaloux ? 

dernæst - evt prøv at lukke ind til hendes værelse eller sætte noget for i døren, så den ikke kan komme ind. Viser han tegn på jalousi ?

Vi har selv en hund på 6 år, han er også så jaloux over vores datter får alt opmærksomheden - han kan også finde på at tisse inde i vores stue, hvis der er åbent om natten - simpelthen fordi han har for meget plads. 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

dernæst - evt prøv at lukke ind til hendes værelse eller sætte noget for i døren, så den ikke kan komme ind. Viser han tegn på jalousi ?

Vi har selv en hund på 6 år, han er også så jaloux over vores datter får alt opmærksomheden - han kan også finde på at tisse inde i vores stue, hvis der er åbent om natten - simpelthen fordi han har for meget plads. 

Nej han er ellers som han plejer, doven og afslappet når vi er hjemme. Og tålmodig hvis hun gerne vil ae ham. Vi har lukket af med gitter nu sp han kan kan være i gangen og soveværelset hvor vi sover og hans kurv er 

Anmeld Citér

27. december 2020

snut

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.