Anonym skriver:
Hej, jeg skriver herinde for at få lidt gode råd. Min dreng på 2 år og 3 mdr finder ikke sit legetøj interessant mere. Han vil ikke lege med putte kasser (former) eller puslespil. Tegne vil han heller ikke
Han vil helst bare lege med biler. Hvor han kører dem rundt i en bilbane. Men det kan han jo ikke hele tiden. Jeg søger tips og ideer til hvad man kan lave
Så hvad laver i? Han er begyndt at efterspørge fjernsynet, så derfor tænker jeg, at der hellere må ske noget nyt.
Min dreng på samme alder leger rigtig meget med traktorer, biler og andre køretøjer. Som i rigtig, rigtig meget
Traktoren kører huset rundt, gravkoen graver "huller" på gulve og madrasser og bilerne kører ræs (og mor er ved at blive skør, for bil-lege siger mig intet
). Gør det noget, at det er biler der hitter for ham lige nu? Min søns leg virker også ensformig for mig, men han hygger sig helt vildt. Vi har biler og maskiner i mange størrelser, fra de små metalbiler og til de noget større Bruder maskiner.
Udover det læser vi mange bøger, både historier og bøger hvor man kan lære nye ord. Vi tumler på vores store foldemadras, hopper og danser til musik (oftest leveret af lyd fra legetøj). Vi cykler eller gynger udenfor, sparker til en bold på græsset og rutsjer på rutsjebanen.
Af mere kreative ting leger vi med farvede ris med alverdens køkkenredskaber. Tegner eller leger med perler, men det er altid i meget korte perioder, for koncentrationen rækker til maks 5 min
Vi bager også nogle gange. Her får sønnen sin egen skål med lidt mel og andre ingredienser i, som han har det sjovt med at røre i. Hmm... Det er vist lige hvad jeg kan komme i tanke om, men hvis vi en dag ikke ved hvad der skal se, hitter det altid med en tur ud at gå, gerne på legepladsen eller i skoven 
Anmeld
Citér