Hvad laver i med jeres på 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hej, jeg skriver herinde for at få lidt gode råd. Min dreng på 2 år og 3 mdr finder ikke sit legetøj interessant mere. Han vil ikke lege med putte kasser (former) eller puslespil. Tegne vil han heller ikke

Han vil helst bare lege med biler. Hvor han kører dem rundt i en bilbane. Men det kan han jo ikke hele tiden. Jeg søger tips og ideer til hvad man kan lave  Så hvad laver i? Han er begyndt at efterspørge fjernsynet, så derfor tænker jeg, at der hellere må ske noget nyt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2020

Black Rose

Anonym skriver:

Hej, jeg skriver herinde for at få lidt gode råd. Min dreng på 2 år og 3 mdr finder ikke sit legetøj interessant mere. Han vil ikke lege med putte kasser (former) eller puslespil. Tegne vil han heller ikke

Han vil helst bare lege med biler. Hvor han kører dem rundt i en bilbane. Men det kan han jo ikke hele tiden. Jeg søger tips og ideer til hvad man kan lave  Så hvad laver i? Han er begyndt at efterspørge fjernsynet, så derfor tænker jeg, at der hellere må ske noget nyt.

Min dreng på samme alder leger rigtig meget med traktorer, biler og andre køretøjer. Som i rigtig, rigtig meget  Traktoren kører huset rundt, gravkoen graver "huller" på gulve og madrasser og bilerne kører ræs (og mor er ved at blive skør, for bil-lege siger mig intet ). Gør det noget, at det er biler der hitter for ham lige nu? Min søns leg virker også ensformig for mig, men han hygger sig helt vildt. Vi har biler og maskiner i mange størrelser, fra de små metalbiler og til de noget større Bruder maskiner.

Udover det læser vi mange bøger, både historier og bøger hvor man kan lære nye ord. Vi tumler på vores store foldemadras, hopper og danser til musik (oftest leveret af lyd fra legetøj). Vi cykler eller gynger udenfor, sparker til en bold på græsset og rutsjer på rutsjebanen.

Af mere kreative ting leger vi med farvede ris med alverdens køkkenredskaber. Tegner eller leger med perler, men det er altid i meget korte perioder, for koncentrationen rækker til maks 5 min  Vi bager også nogle gange. Her får sønnen sin egen skål med lidt mel og andre ingredienser i, som han har det sjovt med at røre i. Hmm... Det er vist lige hvad jeg kan komme i tanke om, men hvis vi en dag ikke ved hvad der skal se, hitter det altid med en tur ud at gå, gerne på legepladsen eller i skoven 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Øboen

I den alder husker jeg at sådan noget som modellervoks var et mega hit, det brugte vi mange timer på. Og lege i badet, han kunne godt om eftermiddagen sidde der længe og lege (fyldte bare lidt mere varmt vand i undervejs). Min dreng har aldrig gidet puslespil og tegnerier, perleplader osv.. hvilket jeg også lidt har synes var en skam, men man kan jo ikke tvinge dem til det. Tænker også sådan noget som kinetic sand eller hvad det hedder, kunne være noget... 

Af legetøj brugt han i den alder ofte BRIO togbane, som vi selvfølgelig byggede og så kørte han togene. 

Og DUPLO har alle dage været et mega hit, fx politistation, batman og lign. 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Modellervoks, biler, sleich dyr, Duplo, magnetiles, Brio tog, klodser, puslespil, tegne, legekøkken osv var et hit i den alder og er stadig (3 og 4 år)

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Babilooo

Hvad er der galt med fjernsyn..? Det er da masser af hyggeligt film man kan se sammen .

Mine har også fast haft briobane og dublo klodser på gulvet - og så måske en tegnefilm i baggrunden til tider. 

Vi havde et år hvor der næsten kun blev leget med biler. 

Tag ham eventuelt med i en legetøjsbutik og se hvad der fænger. Vi har mange bolde vi også legede med.

Anmeld Citér

1. oktober 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Modellervoks

legeplads 

en tur på løbecyklen

Puslespil 

bygger med Duplo (tårne og garager til bilerne, bondegård osv.)

leger med legemad

læser

maler

laver perleplader med store perler

leger med dyr

Togbane

tumler på en madras

i weekenden er der meget forskelligt hvad vi finder på. 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Her hitter Duplokassen hvor vi har mange forskellige dyr, biler og former der er samlet over lang tid og fra genbrug og familie..

Ellers Brio togbane, eller Hotwheels bane hvor vi har et loop til..

Han ELSKER at være på legepladsen med en gynge og en rutschebane.. Han er rigtig meget en udedreng når det kan lade sig gøre.. så vi har rigtig meget brugt at der ligger en lille "skov" i nærheden som vi er gået ned til og så har han fået lov at løbe rundt imellem træerne og finde pinde, grave i jorden, pille barken af døde træer og kigge efter kravl..

men vi har også biler af alle slags og alle størrelser og de kan rigtig mange spændende ting i en barnehjerne.. f.eks. kan skraldebilen flyve rundt igennem stuen og så ned og hente skrald (f.eks. minifigur fra et eller andet andet legetøj) og så videre igennem stuen igen for så at aflevere det et andet sted..

fjernsyn er det bedste afslapning lige når han kommer hjem fra vuggestuen.. så får han en kiks/banan/æblestykker/figenstang i en skål og en flaske vand og så sidder han i 30-40 minutter og slapper af i sin bløde lænestol på værelset og lige finder sig selv..

Anmeld Citér

27. december 2020

snut

Anonym skriver:

kører dem rundt

MED PUTTE KASSER

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.