Gaderoben i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.037 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2020

Tinstin

Hej.

Jeg har et spørgsmål til jer andre, der også står i den situation, at I pga. corona ikke kan komme til jeres børns gaderober i børnehaven.

Hvordan organiserer I jer rent praktisk?

Jeg synes, det er svært. Jeg føler, jeg mangler overblikket.

Jeg har en kasse derinde med almindeligt skiftetøj i, som står der permanent og hvor jeg bare tager nyt med dagen efter, det er beskidt.

Men hvordan om morgenen, når de skal afsted? Det er jo helt vildt, så meget tøj man kan slæbe frem og tilbage af termotøj, gummistøvler, regntøj, fordi det så lidt gråt ud til senere, ekstra vanter osv - og som personalet vel og mærke også skal give en med frem og tilbage hver dag. Han har nemlig regntøj på om morgenen, da alt er vådt af dug eller tåge, men når jeg henter ham, har han ikke engang jakke på, fordi det bliver så varmt. Og når han så ikke har handskerne med hjem igen er de så blevet væk eller ligger de i kassen? Og jeg skal vel og mærke cykle med to drenges ting på én cykel.

Hvordan gør I? Har i en stor pose/taske eller tager I det bare med ved siden af børnehavetasken? Jeg har set forældrene i min børnehave gøre meget forskelligt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2020

Anonym

Jeg har en kæmpe mulepose med alt i. Derudover flere sæt af alt, og når det er vådt/beskidt pakker børnehaven det i en pose, som jeg tager med, næste dag har jeg noget rent tøj med, hvis der er ved at være lavvande på hylden.

Anmeld Citér

30. september 2020

Anonym

I min søns vuggestue har de kasser stående inde på stuen med ungernes overtøj i. Det virker til at fungere rigtig godt. Det er som regel min mand der henter, og han er virkelig en klaphat til at huske overtøj osv, så vi har også flere af alt, det meste købt meget billigt i genbrug. Når jeg aflevere om morgenen og der i forvejen er en jakke i vuggestuen, så tager jeg bare den ene med igen med det samme. Ude i skifterummet står en anden kasse med skiftetøj. Den tjekker jeg når jeg lige husker det, og tager med hvis der mangler - tager slet ikke med hver dag.

Anmeld Citér

30. september 2020

MorTil3+

I vores børnehave må vi godt gå i deres garderober, vi skal endda hente deres madkasse i deres garderobe. Men jeg tænker jeg ville putte det i en sportstaske og så tage den med frem og tilbage. Så har man stadig et overblik over skiftetøj, manglende vanter osv.

Anmeld Citér

30. september 2020

serinasmor

Her har vi ALT i en meget stor mulepose (skiftetøj ligger i en mindre mulepose nede i den store) 

Så har vi overblik og ved hvad der er tilbage af rent tøj, om gummistøvlerne har huller og om skoene er våde

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Øboen

Vi har ærligt talt bare købt så meget overtøj at der altid er et sæt termo/regntøj/gummistøvler i børnehaven og et hjemme. For jeg magter ikke at slæbe tingene frem og tilbage hver dag. 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Lige nu er verden self lidt anderledes, end da jeg havde små børn i børnehaven. Men da de var mindre havde vi 2 sæt af alt overtøj, sådan at hvis noget blev mega beskidt eller plader våd, så tog vi det bare med hjem, og skiftede det ud, med det andet. 

Nu må vi heller ik komme ind på skolen, med mindre det er efter aftale, så har også mistet overblikket lidt. 

Så nu har de altid en pose i deres tasker, hvor der er et par bukser, 1 t-shirt, trøje, underbukser og strømper. Det er bare noget af det gamle og slidte, de har med der. Den poser blir så tjekket hver søndag, for at se om noget er blevet brugt. Vh Stine 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Vi må godt gå ind i garderoben, men da vi ikke måtte havde vi det hele med om mandagen og det hele med hjem om fredagen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.