Okay - ret plat overskrift. Men jeg står overfor efterårets dyre indkøb af vinter fodtøj til mine to sønner på 1 og 3 år.
De skal have fodtøj og jeg har egentlig bare købt et par termostøvler til hver; men nu er jeg i tvivl om, om det er nok? De er begge rigtig meget ude pga. corona.
De har forskellige behov- Den lille er kun 1½ og det er trods alt begrænset hvor fysisk aktiv han er. Altså han går ikke lange ture, klatrer ikke i træer og hopper vildt i vandpytter. Der er mere ro på ham, da han jo er så lille og selv almindeligt græs er højt for hans små fødder. Da den store var på hans alder havde han et par almindelige vinterstøvler, som var vandtætte og gik op om anklerne og det var egentlig det eneste, han havde brug for.
Men da ham her har så brede fødder, har jeg opgivet søgningen, for jeg har returneret adskillige par og ingen passede (bor langt fra fysisk skobutik), så til sidst endte jeg med bare at købe et par Viking, for hans gummistøvler af det mærke, strammer ikke over hans vrist... Men jeg er bange for at termostøvler ikke støtter ham nok om anklen. Han har prøvet dem herinde og løb rundt, så modsat hvad jeg troede, virker han ikke hæmmet på bevægelsesfriheden, selvom støvlerne ser store ud til ham.
Den anden dreng går i børnehave og er enormt aktiv og ude hele dagen lang. Jeg er her i tvivl om sådan et par termostøvler er gode nok til de lange gåture, som de tit går ud på... Han har en model fra Aigle, som han også havde sidste vinter, de er adrætte og han var meget glad for dem og foretrak ofte selv dem. Også fordi han bare kan stikke foden i dem.
Jeg må simpelthen høre fra jer andre: hvad gør I? Har i et par gode varme, vandtætte vinterstøvler eller nøjes i med termostøvler? Eller har I begge dele?
Anmeld
Citér