Vinterstøvler - nu er gode råd dyre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. september 2020

Tinstin

Okay - ret plat overskrift. Men jeg står overfor efterårets dyre indkøb af vinter fodtøj til mine to sønner på 1 og 3 år.

De skal have fodtøj og jeg har egentlig bare købt et par termostøvler til hver; men nu er jeg i tvivl om, om det er nok? De er begge rigtig meget ude pga. corona.

De har forskellige behov- Den lille er kun 1½ og det er trods alt begrænset hvor fysisk aktiv han er. Altså han går ikke lange ture, klatrer ikke i træer og hopper vildt i vandpytter. Der er mere ro på ham, da han jo er så lille og selv almindeligt græs er højt for hans små fødder. Da den store var på hans alder havde han et par almindelige vinterstøvler, som var vandtætte og gik op om anklerne og det var egentlig det eneste, han havde brug for.
Men da ham her har så brede fødder, har jeg opgivet søgningen, for jeg har returneret adskillige par og ingen passede (bor langt fra fysisk skobutik), så til sidst endte jeg med bare at købe et par Viking, for hans gummistøvler af det mærke, strammer ikke over hans vrist... Men jeg er bange for at termostøvler ikke støtter ham nok om anklen. Han har prøvet dem herinde og løb rundt, så modsat hvad jeg troede, virker han ikke hæmmet på bevægelsesfriheden, selvom støvlerne ser store ud til ham.

Den anden dreng går i børnehave og er enormt aktiv og ude hele dagen lang. Jeg er her i tvivl om sådan et par termostøvler er gode nok til de lange gåture, som de tit går ud på... Han har en model fra Aigle, som han også havde sidste vinter, de er adrætte og han var meget glad for dem og foretrak ofte selv dem. Også fordi han bare kan stikke foden i dem.

Jeg må simpelthen høre fra jer andre: hvad gør I? Har i et par gode varme, vandtætte vinterstøvler eller nøjes i med termostøvler? Eller har I begge dele?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Tinstin skriver:

Okay - ret plat overskrift. Men jeg står overfor efterårets dyre indkøb af vinter fodtøj til mine to sønner på 1 og 3 år.

De skal have fodtøj og jeg har egentlig bare købt et par termostøvler til hver; men nu er jeg i tvivl om, om det er nok? De er begge rigtig meget ude pga. corona.

De har forskellige behov- Den lille er kun 1½ og det er trods alt begrænset hvor fysisk aktiv han er. Altså han går ikke lange ture, klatrer ikke i træer og hopper vildt i vandpytter. Der er mere ro på ham, da han jo er så lille og selv almindeligt græs er højt for hans små fødder. Da den store var på hans alder havde han et par almindelige vinterstøvler, som var vandtætte og gik op om anklerne og det var egentlig det eneste, han havde brug for.
Men da ham her har så brede fødder, har jeg opgivet søgningen, for jeg har returneret adskillige par og ingen passede (bor langt fra fysisk skobutik), så til sidst endte jeg med bare at købe et par Viking, for hans gummistøvler af det mærke, strammer ikke over hans vrist... Men jeg er bange for at termostøvler ikke støtter ham nok om anklen. Han har prøvet dem herinde og løb rundt, så modsat hvad jeg troede, virker han ikke hæmmet på bevægelsesfriheden, selvom støvlerne ser store ud til ham.

Den anden dreng går i børnehave og er enormt aktiv og ude hele dagen lang. Jeg er her i tvivl om sådan et par termostøvler er gode nok til de lange gåture, som de tit går ud på... Han har en model fra Aigle, som han også havde sidste vinter, de er adrætte og han var meget glad for dem og foretrak ofte selv dem. Også fordi han bare kan stikke foden i dem.

Jeg må simpelthen høre fra jer andre: hvad gør I? Har i et par gode varme, vandtætte vinterstøvler eller nøjes i med termostøvler? Eller har I begge dele?

Jeg har altid købt rigtige vinterstøvler som primære vintersko og evt termostøvler som supplement. Jeg synes slet ikke der er nok støtte i termostøvler til at de skal være primære sko. Og der er slet ingen ventilation, så jeg har tit oplevet at min ældste havde våde strømper pga sved i termostøvler. Det har jeg slet ikke oplevet i samme grad i vinterstøvler. 

Anmeld Citér

30. september 2020

Babilooo

Termostøvler giver slet ikke den samme støtte. Og når fødderne er så små kan de decideret tage skade hvis fodtøjet ikke er korrekt. 
hvos jeg var dig ville jeg bruge de 2-3 timer det måske koster at køre til en fysisk butik og prøve og få gode råd.

Termostøvler er ikke bedre blot varmere fodtøj end gummistøvler. Ville heller aldrig selv holde ud at gå i det så mange timer. 

Anmeld Citér

30. september 2020

2017morigen

Til min ældste købte jeg trofast både termostøvler og vinterstøvler med resultat at vinterstøvlerne blev brugt en håndfuld gange i løbet af en sæson. Selvom begge dele stod i børnehaven. Så det sidste år i børnehave blev det kun til termostøvler.

Til den lille har jeg ind til videre kun købt termostøvler. Det er hendes første år i børnehave, så må vi se hvordan det fungere.

Anmeld Citér

30. september 2020

MorTil3+

I børnehave får mine både termo og vinterstøvler med. Jeg putter gerne en ekstra uldsål i termostøvlen. 

Anmeld Citér

30. september 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg har børn på ca samme alder. 

De får begge alm vinterstøvler, formentlig fra Ecco. 
Til storebror køber vi også termostøvler, og køber til lillebror hvis behovet opstår. Termostøvler giver i min optik slet ikke støtte nok til hverdag og slet ikke til de helt små der er nye i at gå. Herhjemme bruges termostøvler som en slags ekstra støvle ( hvis fx vinterstøvlerne er våde) og ellers hvis der er helt pjasket med sne/regn. 

Anmeld Citér

30. september 2020

TLO

Vores søn er 3 (aug 17) og som sidste år har han vinterstøvler fra ecco med goretex og imprægneret i butikken + termostøvler. Vinterstøvlerne er de primære, mens termostøvler er til, hvis de andre bliver våde + udforskning af vandpytter og strandbesøg. Nej tak til gummistøvler i flere timer.

Sidste år fik han derudover et par pæne vinterstøvler i læder, da jeg faldt over et vildt godt tilbud i en butik med ophørsudsalg - dem havde han ikke på til leg :-)  

Jeg spurgte bh, som gerne ser både støvler og termo

Anmeld Citér

1. oktober 2020

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Børn i børnehave alderen og de første klasser i skolen, burde have vinterstøvle, som sidder ordentlig på deres fødder.. 

men samtidig må jeg også sande, at realiteten er en anden og de sjælden bruger dem, men kun termostøvler... vi har i flere år købt begge dele, men vores bruger kun termostøvler... har et par spritnye lækre vinterstøvler i skabet, som han kun har haft på... det er frusterende, men sådan er det, så her køber jeg et par kvalitets termostøvler, så er det dem, som han får... det andet er penge ud af vinduet...

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Tinstin

Nu har jeg købt lækre vinterstøvler til dem begge. Den lille kommer nok til at bruge dem mere - for der bestemmer de voksne! Samtidig har han væsentligt nemmere ved at bevæge sig i et par gode vinterstøvler end termostøvler, fordi han stadig er så lille.
Den store er lige adræt uanset fodtøj.

I foråret valgte storebror også altid sine termostøvler fremfor de fine vinterstøvler. Jeg aner ikke hvorfor. Måske var de nemme at tage på? Eller var de bare bedre at have på? Var det fordi de var grønne og sejere end de kedelig brune? Jeg ved det ikke. Min strategi var derfor også kun at købe termostøvler, som sidder godt, i år men jeg tror heller ikke, det er godt nok...

Så nu har jeg fundet nogle gode støvler til dem.

Heldigvis kan han da stadig passe flyverdragten fra sidste år. Og der er snart børnepenge. 

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Anonym

Begge mine børn (lige 2 og knap 4) har hver et par vinterstøvler fra SuperFit.

Den store har derudover et par gummistøvler med for (altså termostøvler), men det er kun til vandpyttehop - for det er - i mine øjne - elendigt fodtøj, og dur ikke til alle de andre aktiviteter hun elsker, som at klatre i træer og cykle. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.