pension, arv og gæld.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. september 2020

Anonym trådstarter

Nogen der ved noget om hvordan det fungere med arv af pension når afdøde har gæld og står i RKI ? Går ud fra at alt hvad den afdøde efterlader sig uanset om det er pension eller andet bliver modregnet gæld? Eller er det kun ved gæld til offentlige? Nogen sagde at de ikke mente det gjaldt pensionsopsparinger, men det kan jeg ikke helt få til at passe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2020

Snoopy77

Arv af pension går udenom boet, så det er jeg faktisk også i tvivl om. Jeg er enearving til min mor som jeg næsten lige har mistet. Men hun havde ingen gæld. Pengene fra hendes pensionsselskab blev overført direkte til min konto. Det er kun derfor jeg ved at det går udenom boet. 

Anmeld Citér

4. oktober 2020

Sscm

Er der pension så skal disse ved gæld også indgå i boet

Anmeld Citér

4. oktober 2020

Naha

Anonym skriver:

Nogen der ved noget om hvordan det fungere med arv af pension når afdøde har gæld og står i RKI ? Går ud fra at alt hvad den afdøde efterlader sig uanset om det er pension eller andet bliver modregnet gæld? Eller er det kun ved gæld til offentlige? Nogen sagde at de ikke mente det gjaldt pensionsopsparinger, men det kan jeg ikke helt få til at passe.

Min mors pension indgik ikke i boet da hun gik bort. Hun hvade gæld i hendes navn, det blev "slettet"

Min far arvede alt og vi valgte alle sammen i fællesskab han skulle bo i uskiftet bo  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.