Specialskole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.325 visninger
19 svar
14 synes godt om
28. september 2020

MorTil3+

Mine børns storebror på 14 går i specialskole og han er nu blevet smidt ud, hvad gør man så. Hvor skal han nu gå når han netop går i specialtilbud pga hans problemer og nu vil de heller ikke have ham.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2020

2017morigen

Alt efter hvordan skolen er specialskole kan der være andre tilbud som passer bedre til ham. Så få fat i hans socialrådgiver og hør hvilken vej i skal fremad nu. Hvis I er medlem af en patientforening så prøv også at kontakte dem

Anmeld Citér

28. september 2020

MorTil3+

2017morigen skriver:

Alt efter hvordan skolen er specialskole kan der være andre tilbud som passer bedre til ham. Så få fat i hans socialrådgiver og hør hvilken vej i skal fremad nu. Hvis I er medlem af en patientforening så prøv også at kontakte dem

Kommunen har bare ikke hjulpet indtil nu så kan ikke se hvorfor de skulle begynde nu. De har lovet en masse men der er aldrig sket noget i de 9 år vi har haft med dem at gøre.

Anmeld Citér

28. september 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Man har undervisningspligt i DK, det betyder at Kommunen skal tilbyde drengen og jer en eller anden form for undervisning. Om det så sker er en anden snak. 

Vores den store havde 1 år hjemme, inden det rigtige tilbud kom til ham, og der var Kommunen ikke til meget hjælp. Det hjælper dog at være meget vedholden som forældre.

Anmeld Citér

28. september 2020

Abracadabra

Enten skal han visiteres til en anden specialskole eller til dagbehandling. 

Anmeld Citér

28. september 2020

MorTil3+

Abracadabra skriver:

Vi har kæmpet bare for at få ham udredt siden 0.klasse og det er først sket lige inden corona, der gik han i 7.kl. Og han har altid gået på specialskole. Der er ikke andre specialskoler her i området.

Anmeld Citér

28. september 2020

MorTil3+

Vi måtte flytte fra hinanden for 5 år siden da vi ikke turde at vores små børn på dengang 6mdr og 3 år, var sammen med hans dreng (9år dengang) han kvalte vores datter så hun var blå rundt om halsen. Alt er blevet indberettet både af os, af skolen og nu fra psyk. Intet sker der. Skal han slå en ihjel før der sker noget eller hvad er vi ude i. Jeg ved at jeg snart giver op. Og min mand kan ikke overskue alt det her alene. Vi har siddet hos politiet flere gange fordi han er blevet anmeldt for vold, trusler, tyveri, vold igen og senest i dag vold igen. Hvornår får han noget hjælp.

Anmeld Citér

28. september 2020

Abracadabra

MorTil3+ skriver:

Vi måtte flytte fra hinanden for 5 år siden da vi ikke turde at vores små børn på dengang 6mdr og 3 år, var sammen med hans dreng (9år dengang) han kvalte vores datter så hun var blå rundt om halsen. Alt er blevet indberettet både af os, af skolen og nu fra psyk. Intet sker der. Skal han slå en ihjel før der sker noget eller hvad er vi ude i. Jeg ved at jeg snart giver op. Og min mand kan ikke overskue alt det her alene. Vi har siddet hos politiet flere gange fordi han er blevet anmeldt for vold, trusler, tyveri, vold igen og senest i dag vold igen. Hvornår får han noget hjælp.

Det lyder ultimativt svært! Selvom der ikke er specialskoler i nærheden, kan det ende med, at han skal køres til en skole - typisk bliver børnene så hentet og bragt med taxa. 

Hvilke diagnoser har han? Oppositionel adfærdsforstyrrelse? Eller noget indenfor autismespektret?

Anmeld Citér

28. september 2020

MorTil3+

Abracadabra skriver:

Det lyder ultimativt svært! Selvom der ikke er specialskoler i nærheden, kan det ende med, at han skal køres til en skole - typisk bliver børnene så hentet og bragt med taxa. 

Hvilke diagnoser har han? Oppositionel adfærdsforstyrrelse? Eller noget indenfor autismespektret?

Lettere indlæringsvanskeligheder og reaktiv tilknytningsforstyrrelse. Han kom hjem til os at bo som 6 årig.

Anmeld Citér

28. september 2020

Abracadabra

MorTil3+ skriver:

Lettere indlæringsvanskeligheder og reaktiv tilknytningsforstyrrelse. Han kom hjem til os at bo som 6 årig.

Det er selvfølgelig en meget tung bagage, som han skal have hjælp til. 

Helt overordnet SKAL han tilbydes undervisning, når han er så ung. Men hvordan den skal udformes, skal kommunen/PPR tilrettelægge udfra både hans behov og de muligheder, der er i jeres område. Man hører ikke sjældent om taxa-ordninger - men måske kunne døgnbehandling også komme på tale (afh af sværhedsgraden af hans tilstand). 

Kommune/PPR skal indkalde forældrene til et møde, og så finder man en løsning. Men det kan desværre tage tid...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.