Gylper/kaster op efter mad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. september 2020

Anonym trådstarter

Hej.

Vi har en datter på 10 mdr som ikke formår at sige fra når hun er mæt (eller det tror jeg hun er).

Hun trives generelt godt, tager på og alting. 

Men efter 1-2 måltider dagligt gylper/kaster hun op. Mit indtryk er at det er fordi hun har fået for meget mad ned (typisk efter store portioner), men hun siger ikke selv fra under maden. Tværtimod så åbner hun munden, søger maden og bliver sur hvis vi ikke fortsætter med at give hende mad.

Burde hun ikke være i stand til at sige fra?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vores ældste datter havde refluks til hun var 4. Kastede jævnligt op hvis hun havde spist omtrent en alm. portion. Er det undersøgt om det kan være det? 

Anmeld Citér

27. september 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg tænker også refluks.

Anmeld Citér

27. september 2020

Anonym trådstarter

Jeg er ikke nervøs for refluks. Kan ogsp læse at man ingenting gør medmindre børnene mistrives og ikke tager på. 

Er mere nysgerrig/nervøs for at hun ikke selv siger stop. Som i aldrig. Kan ikke huske hun selv har sagt fra. Vi stopper med at give hende mad når vi enten tænker at nu må hun da være mæt eller når hun gylper. 

Anmeld Citér

28. september 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej.

Vi har en datter på 10 mdr som ikke formår at sige fra når hun er mæt (eller det tror jeg hun er).

Hun trives generelt godt, tager på og alting. 

Men efter 1-2 måltider dagligt gylper/kaster hun op. Mit indtryk er at det er fordi hun har fået for meget mad ned (typisk efter store portioner), men hun siger ikke selv fra under maden. Tværtimod så åbner hun munden, søger maden og bliver sur hvis vi ikke fortsætter med at give hende mad.

Burde hun ikke være i stand til at sige fra?  

Bliver hun ammet eller flaske?

jeg spørger da jeg oplevede at min mælk var for tynd så både den mellemste og yngste netop gylpede op bagefter.. de skulle spise for meget for at blive mætte... de tog flot på begge to som de skulle...

så jeg ville overveje om det måske er derfor... også når hun er 10 måneder så burde det vel være opdaget noget før hvis det var noget andet tænker jeg?

måske snakke med sundhedsplejersken ved næste tjek? eller ring og bed om en snak med jeres bekymring? :)

hvis altså I har et godt forhold til jeres sundhedsplejerske, ellers ville jeg ringe og snakke med lægen om hvad man gør herfra :)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.