Hej.
Jeg er idag 38+6 med andet barn. Min kæreste og jeg har en dreng fra 2018 også. Jeg har og har haft en rigtig hård graviditet og her til sidst er jeg så uendeligt træt hele tiden og sover knap nok om natten på grund af smerter og kvalme. Min kæreste er som regel god til at støtte mig og tage den store, men her på det sidste er han blevet irriteret på mig. Idag har vi haft gæster til frokost og jeg har ryddet op og gjort rent imens han så efter den store. Min kæreste lavede så maden imens jeg så efter storebror og snakkede med gæsterne. Da gæsterne så var gået, sagde jeg at jeg nu bliver nødt til at gå ind i soveværelset og hvile mig lidt fordi jeg har rigtig ondt i kroppen og er helt vildt træt. Min kæreste siger ok, men lægger slet ikke skjul på at han altså også gerne vil slappe af og så må han jo bare køre på imens jeg får slappet af. Han virker virkelig irriteret. Jeg siger til ham at jeg forstår godt at han også gerne vil slappe af, men at jeg altså er højgravid med mange smerter, er meget udmattet og kun har sovet 1,5-2 timer i nat.
Alligevel får jeg dårlig samvittighed over at jeg har brug for et lille hvil i løbet af dagen. Vores store på 2 år er slet ikke hård at se efter, og er ikke et barn der kravler på væggene, men er sådan stille og rolig og kan lege meget selv.
Er det mig der er galt på den? Har man ikke brug for at hvile lidt når man er så langt i graviditeten? Jeg ville hjertens gerne lade min kæreste hvile lidt også, men fordi jeg har bækkenløsning i meget svær grad, har jeg svært ved at se efter den store alene i ret lang tid ad gangen..
Anmeld
Citér